دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف برای انجام کلیه امور آموزشی، پژوهشی و مالی خود باید از طریق سامانه جامع آموزشیار اقدام نمایند. گاهی این افراد برای انجام امور خود از طریق این سامانه دچار مشکل می‌شوند، به همین دلیل پشتیبانی آموزشیار دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات کاربرانی که قصد ورود و استفاده از این سامانه را دارند، در نظر گرفته شده است.

نکته ای که وجود دارد این است که پشتیبانی آموزشیار به صورت آنلاین و لحظه‌ای در پیام رسان آی گپ فعال شده است. بر این اساس مسیرهای ارتباطی با پشتیبانی دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

مسیرهای پشتیبانی آموزشیار مسیر ارتباطی ساعات پاسخگویی
سیستم پرسش و پاسخ دانشگاه آزاد ای دی @amoozeshyar_support_bot در پیام رسان آی گپ ۲۴ ساعته

 

تلفن پاسخگویی به سوالات دانشگاه آزاد شماره تماس ۹۱۰۷۰۰۶۵-۰۲۱ ۸ الی ۱۵ – شنبه تا چهارشنبه
سامانه پشتیبانی آموزشیار آدرس اینترنتی:

https://pasokh.iau.ac.ir

۲۴ ساعته

دانشجویانی که با مشکلاتی مانند فراموشی رمز آموزشیار مواجه هستند، می‌توانند با مشاوران ما در ایران تحصیل، با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرند.

سامانه پشتیبانی مربوط آموزشیار pasokh.iau.ac.ir

یکی از سامانه‌های بسیار بزرگ و کاربردی دانشگاه آزاد که خدمات گوناگونی را نیز ارائه می‌دهد، سایت آموزشیار است. البته در گذشته این دانشگاه سامانه‌های دیگری را نیز در اختیار داشت، اما برخی از نیازهای مهم و جدید باعث شد تا چنین وب سایتی طراحی گردد. سامانه آموزشیار ۴ نوع کاربر اعم از دانشجو، استاد، پرسنل و پرسنل آموزشی را پوشش می‌دهد.

از سوی دیگر خدمات آموزشی بسیاری را در این سایت قابل ارائه هستند که باعث شده است این سایت به یکی از پر ترافیک ترین سیستم‌های دانشگاه آزاد تبدیل شود. پر واضح است که چنین ابزاری به یک پشتیبانی قوی برای رفع مشکلات و پاسخ به سوالات نیازمند است. پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد این وظیفه را بر عهده داشته و سعی در بهبود روند اجرای موارد مختلف دارد.

سامانه پشتیبانی آموزشیار

از این رو، کاربران می‌توانند از طریق پشتیبانی سایت آموزشیار و یا شماره تلفنی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، مسائل خود را مطرح کنند. عده زیادی در نحوه انتخاب واحد در آموزشیار مشکل دارند، بنابراین کافی است با پشتیبانی این سامانه برای حل مشکل خود تماس بگیرند.

در نظر داشته باشید که دانشجویان برای ورود به این سامانه بعد از مشخص کردن واحد دانشگاهی محل تحصیلی، باید از کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره دانشجویی به عنوان رمز عبور استفاده کنند.

 

شماره تماس پشتیبانی آموزشیار ارتباطی

گاهی اوقات ممکن است خود سامانه پشتیبانی آموزشیار دچار مشکل شود و یا نتواند نیاز شما را دقیقا پاسخ دهد. از این رو لازم است راه ارتباطی دیگری برای مطرح کردن سوالات و گرفتن پاسخ‌های مناسب وجود داشته باشد. یکی از تدابیر بسیار خوبی که پشتیبانی سایت آموزشیار پیش بینی کرد، این است که علاوه بر اخذ راهنمایی به صورت آنلاین، دانشجویان و اساتید می‌توانند سوالات خود را از طریق شماره تلفن نیز در میان بگذارند. بدین ترتیب، آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت سریع راهنمایی هستند، نیز می‌توانند از این راه ارتباطی استفاده نمایند.

از این رو شما می‌توانید از طریق تلفن ۹۱۰۷۰۰۶۵-۰۲۱ برای ارتباط با کارشناسان سامانه پشتیبانی آموزشیار کمک بگیرید. در نظر داشته باشید زمان پاسخگویی کارشناسان از ساعت ۸ الی ۱۵ در روزهای شنبه تا چهارشنبه است.

 

بررسی سوالات متداول در ارتباط با پشتیبانی مرکز آموزشیار

در ادامه به برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات قابل حل از طریق پشتیبانی آموزشیار اشاره می‌کنیم:

  • مشکل در فرایند انتخاب واحد دانشگاه آزاد
  • مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه
  • فراموشی نام کاربری و رمز عبور
  • مشکل در مشاهده لیست دروس و برنامه هفتگی
  • مشکل در ورود به درگاه پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی
  • مشکل در مشاهده منوی سامانه
  • مشکل در ورود به سایت و اشتباه بودن نام کاربری و رمز عبور

بنابراین عملا می‌توان گفت که سامانه پشتیبانی این توانایی را دارد که در غالب موارد نیاز کاربران را برطرف کند. در ادامه به چند نمونه از این سوالات و پاسخ‌های ارائه شده در سامانه اشاره خواهیم پرداخت.

پشتیبانی مرکز آموزشیار

چگونه می‌توانم رمز عبور خود را در سیستم آموزشیار بازنشانی کنم؟

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، می‌توانید از طریق گزینه “رمز عبور خود را فراموش کردم” نسبت به بازنشانی رمز عبور خود اقدام کنید.

در این مرحله شما با وارد کردن کد ملی (به عنوان نام کاربری) و شماره همراه ثبت شده در سامانه می‌توانید نسبت به بازنشانی رمز عبور خود در سیستم آموزشیار اقدام کنید.

در هنگام تلاش برای ورود به سیستم با خطا مواجه می‌شوم چه باید بکنم؟

این خطا می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که در زیر به رایج ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ممکن است نام کاربری یا رمز عبور اشتباه وارد شده باشد. مطمئن باشید زبان کیبورد شما به درستی تنظیم شده و دکمه caps lock روشن نباشد.
  • ممکن است vpn سیستم شما فعال باشد. در این حالت معمولا امکان استفاده از سامانه آموزشیار وجود ندارد.
  • وضعیت اینترنت و اتصال به شبکه را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهید و مطمئن باشید همه چیز درست است.
  • از مرورگر دیگری برای ورود به سامانه استفاده کنید.
  • کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید و یک بار دیگر برای ورود به سیستم تلاش کنید.

آیا برای استفاده از آموزشیار نیاز به نرم‌افزار خاصی دارم؟

در حالت کلی نیاز خاصی به استفاده از نرم افزار خاصی برای ورود به سیستم آموزشیار و استفاده از آن نیست. با این حال توصیه می‌شود از آخرین ورژن مرورگر کروم برای استفاده از این سامانه استفاده کنید.

مراحل ثبت‌نام دروس در سیستم آموزشیار چیست؟

در حالت کلی مراحل انتخاب و ثبت نام دروس در سامانه آموزشیار عبارت است از:

  • ورود به سامانه آموزشیار
  • ورود به بخش انتخاب واحد و دروس
  • بررسی پیش نیاز و هم نیازها
  • انتخاب دروس مجاز
  • تایید انتخاب واحد
  • پرداخت شهریه

چگونه می‌توانم شهریه خود را به صورت آنلاین در آموزشیار پرداخت کنم؟

پرداخت آنلاین شهریه در سامانه آموزشیار یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تسویه حساب شهریه دانشگاه است. مراحل کلی این کار به شرح زیر است:

  • ورود به سامانه آموزشیار
  • انتخاب بخش مالی
  • مشاهده میزان بدهی
  • انتخاب گزینه پرداخت آنلاین
  • انتخاب درگاه پرداخت
  • انجام پرداخت بدهی

دریافت کارنامه از سامانه

چگونه می‌توانم به نمرات و کارنامه تحصیلی خود دسترسی پیدا کنم؟

برای دسترسی به نمرات و کارنامه تحصیلی خود در سامانه آموزشیار، معمولاً مراحل زیر باید طی شود:

  • ورود به بخش آموزشیار
  • ورود به بخش آموزش
  • مشاهده وضعیت ترم و دروس
  • مشاهده نمرات

همچنین شما می‌توانید با وارد شدن به بخش کارنامه از وضعیت نمرات دروس خود در ترم‌های مختلف آگاه شوید.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به تعداد زیاد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد و همچنین پراکندگی مراکز آموزشی دانشگاه آزاد در سطح کشور نیاز به یک سیستم جامع و آنلاین برای ارتباط دانشجویان، اساتید و پرسنل مورد نیاز بود که به همین منظور سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تاسیس شد تا امور اینترنتی و آنلاین دانشجویان، اساتید و پرسنل به آسانی انجام شود.

در این مقاله در مورد پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد توضیح دادیم که به صورت تلفنی و برخط قابل دسترسی می باشد. همچنین به تعدادی از سوالات مهم و متداولی که در خصوص پشتیبانی این سایت مطرح می‌شوند، پاسخ دادیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد اما اگر با وجود روش های توضیح داده شده فوق همچنان موفق به برطرف کردن مشکل خود نشده‌اید، می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله پشتیبانی آموزشیار، کلیک کنید.

۴.۳/۵ – (۶ امتیاز)

تلفن پاسخگویی به سوالات دانشگاه آزاد چیست؟

شماره تماس 91070065-021 پشتیبانی سامانه آموزسیار دانشگاه آزاد از ساعت 8 الی 15 در روزهای شنبه تا 4 شنبه آماده پاسخگویی به سوالات مختلف در خصوص سامانه آموزشیار است.

ساعات کاری پشتیبانی تلفنی آموزشیار چگونه است؟

پشتیبانی تلفنی سامانه از ساعت 8 الی 15 در روزهای شنبه تا چهارشنبه فعال است.

چگونه می‌توانم سوال در پشتیبانی ثبت کنم؟

شما می‌توانید از طریق نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شماره دانشجویی) وارد سامانه پشتیبانی شوید. بعد از ورود به سامانه می‌توانید از طریق فرم ارسال پیام، سوال خود را در سامانه ثبت کنید.

نام کاربری و رمز عبور سیستم پرسش و پاسخ را از کجا می‌توانم دریافت کنم؟

به صورت پیش فرض نام کاربری و رمز عبور توسط دانشگاه برای هر فرد تعیین می‌شود. نام کاربری کد ملی و رمز عبور شماره دانشجویی فرد در تعیین شده است. در صورتی که با این نام کاربری و رمز عبور امکان استفاده از این سامانه را ندارید باید به امور دانشجویی واحد دانشگاهی خود مراجعه کرده تا مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

چگونه می‌توانم یک سوال جدید در سیستم پشتیبانی آموزشیار مطرح کنم؟

شما با ورود به سامانه سیستم پشتیبانی می‌توانید از طریق ارسال پیام سوال خود را مطرح کنید. این سوال توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و به آن پاسخ داده می‌شود.

source

توسط funkhabari.ir