طرفداران FromSoftware منتظر پروژه بعدی این استودیو، یعنی Elden Ring: Nightreign هستند، اما در عین حال ساخت دنباله Demon’s Souls نیز ایده جالب و جذابی به نظر میرسد.
روایت غنی و جهانسازی درگیرکننده تنها به The Lands Between بازی Elden Ring و جهان سری Dark Souls محدود نمیشود، بلکه Demon’s Souls نیز شامل یک Lore غنی، جذاب و پر از پیچیدگی است. دیدار مجدد دنیای Boletaria در دنباله Demon’s Solus میتواند خلاقانهترین مسیر پیشرفت برای توسعهدهندگان باشد.
با توجه به اینکه Demon’s Souls اساساً یک بازی بازیابی شده و مبتنی بر پروژهای شکست خورده در FromSoftware بود و هیدتاکا میازاکی با چشمانداز خاص خود آن را طراحی کرد، منطقی است که موفقیت غیرمنتظره آن باعث شده باشد تا مفهوم Souls را به طور کامل با جانشین معنوی خود، یعنی Dark Souls، به وجود بیاورد. حالا که زیر-ژانر سولزلایک به یک اصطلاح فراگیر در صنعت بازی تبدیل شده است و عناوین زیادی در این سبک منتشر شدهاند، دادن فرصتی دوباره به Demon’s Souls که آغازگر این سبک بوده، چشمانداز جذابتری نسبت به ساخت Dark Souls 4 به نظر میرسد.
شکی نیست که طرفداران از دیدن یک بازی جدید Dark Souls که به افسانه مرموز و در حال گسترش خود ادامه میدهد خوشحال میشوند، اما این عمق موجود نیز شبکهای از پیچیدگی و محدودیتها را ایجاد میکند. اکنون هزاران سال روایت پسزمینهای پیرامون ایدههایی مانند میراث Gwyn و فرزندانش وجود دارد که Dark Souls 4 ممکن است در نهایت به تکرار گذشته روی بیاورد.
سری Dark Souls علیرغم محبوبیت بالای خود، در نسخه سوم به کار خود خاتمه داد. هیدتاکا میازاکی طی مصاحبهای با GameSpot در سال ۲۰۱۵، پیرامون ذهنیت خود در مورد ادامه انتشار عناوین سولزبورن گفت:
فکر نمیکنم ساختن ادامه بازیهای Dark Souls و Bloodborne بهطور نامحدود تصمیم درستی باشد. من Dark Souls 3 را بهعنوان پایانی بزرگ برای این سری در نظر میگیرم. این موضوع تنها به من مربوط نیست، بلکه به فرام سافتور مربوط میشود. ما با هم میخواهیم در آینده چیزهای جدیدی بسازیم. Dark Souls 3 آخرین بازی این سری را رقم خواهد زد که پروسه ساخت آن قبل از اینکه مدیر فرام سافتور شوم، آغاز شده بود. من معتقدم که فرام سافتور باید چیزهای جدید خلق کند.
فرام سافتور پس از Dark Souls 3، بازیهای Sekiro ،Elden Ring و Armored Core 6 را عرضه کرد. با این وجود، در حالی که Demon’s Souls بیش از یک دهه پیش بخش عمدهای از DNA زیرسبک سولز را تثبیت کرد، در ادامه این پروژه، فضایی به منظور ارائه ایدههای تازه برای نسل جدید وجود دارد.
وجود فرصتهای نوآورانه در دنباله Demon’s Souls
جدا از پیشرفتهای گرافیکی در ریمیک Demon’s Souls برای PS5، این تصور در میان طرفداران سولزبورن وجود دارد که نسخه اصلی Demon’s Souls زیباییشناسی و کارگردانی هنری منحصر به فردی دارد که در طول سالها حفظ شده است. فرام سافتور از سال ۲۰۰۹ به طور قابل توجهای تغییر کرده، اما این موضوع نیز پایهای قوی برای آزمایش معنادار گیمپلی اصلی دنباله Demon’s Souls و طراحی جهان است.
ساخت دنباله Bloodborne در طی سالهای اخیر یکی از بیشترین تقاضاها از سوی طرفداران بوده است. دنباله Demon’s Souls ممکن است بهتر باشد این خواسته را در محدودههای بزرگتر صنعت برآورده کند. هر دو دنیا، جهانی تاریک و فلسفه طراحی عجیبی دارند که میتواند به سازندگان اجازه دهد تا بیشتر خلاقیت خود را به کار بگیرند.
source