گزارش جدیدی از کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی نشان می‌دهد که تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های سرویس محور بسیار بیشتر از قبل شده است. یکی از نکات کلیدی این گزارش این است که یک‌سوم توسعه‌دهندگان AAA در حال کار روی یک بازی لایو سرویس هستند. در ادامه خبر تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های سرویس محور، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های سرویس محور

بر اساس این گزارش، ۳۳ درصد از توسعه‌دهندگان AAA و ۱۶ درصد از کل شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در حال کار روی بازی‌های لایو سرویس هستند. در عین حال، ۱۳ درصد به توسعه چنین بازی‌هایی علاقه‌مند بوده‌اند، در حالی که ۴۱ درصد از توسعه‌دهندگان هیچ علاقه‌ای به این حوزه نشان نداده‌اند. گزارش همچنین بیان می‌کند که نظرات در مورد بازی‌های لایو سرویس میان توسعه‌دهندگان متفاوت است. برخی از توسعه‌دهندگان این نوع بازی‌ها را به دلیل قابلیت‌های مالی و ایجاد جامعه‌های کاربری قوی تحسین می‌کنند، در حالی که برخی دیگر نگران رکود خلاقیت، وجود ریزتراکنش‌ها و رویه‌های سودجویانه هستند.

یکی از نگرانی‌های اصلی، اشباع بیش از حد بازار بازی‌های لایو سرویس است. به گفته توسعه‌دهندگان، ساخت یک پایگاه بازیکن پایدار در این بازار بسیار دشوار است. یکی دیگر از نکات جالب این گزارش، افزایش توسعه بازی‌های پی‌سی است. این بار، ۸۰ درصد از توسعه‌دهندگان گزارش داده‌اند که روی بازی‌های پی‌سی کار می‌کنند، در حالی که در نظرسنجی قبلی این رقم ۶۶ درصد بود. این رشد احتمالاً به دلیل محبوبیت کامپیوترهای دستی مانند Steam Deck و افزایش علاقه به بازی‌های مرورگری بوده است. اگرچه بازی‌های موفقی مانند بازی‌های World of Warcraft، Destiny 2 و Counter-Strike 2 در ژانرهای مختلف توانسته‌اند به موفقیت مالی دست یابند، اما بسیاری از این بازی‌ها به دلیل کاهش بازیکنان متوقف شده‌اند.

نمونه بارز این مسئله، شکست بازی Concord بود که به دلیل استقبال ضعیف، سرورهای آن تنها دو هفته پس از عرضه تعطیل شد. این شکست باعث تعطیلی استودیو Firewalk شد و شایعاتی درباره لغو پروژه‌های لایو سرویس دیگر به گوش رسید. برای مثال، شایعاتی درباره لغو پروژه MMORPG از مجموعه Horizon که توسط NCSoft در حال توسعه بود منتشر شد. هرچند برخی گزارش‌های جدیدتر این موضوع را تکذیب می‌کنند. با وجود این چالش‌ها، بازی‌های لایو سرویس همچنان بخشی مهم از صنعت بازی‌سازی هستند، اما موفقیت در این حوزه به طراحی پایدار و حمایت از بازیکنان وابسته است.

این بود از خبر تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های سرویس محور. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این خبر چیست؟ 

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری درباره گیم صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir