مایک یورک (Mike York)، انیماتور سابق Rockstar، در مصاحبه‌ای با Kiwi Talkz، اعلام کرد که GTA 6، به احتمال زیاد روی کنسول‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نخواهد شد.

در حالی که یورک، رسیدن به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ را بعید می‌داند، او اعتقاد دارد که نرخ فریمی که Rockstar آن را هدف خواهد گرفت، یعنی ۳۰ فریم بر ثانیه، بسیار پایدار خواهد بود.

او دلیل این باور خود را این‌گونه شرح می‌دهد:

بعید است که آنها بتوانند ۶۰ فریم بر ثانیه را عملی کنند. من فکر می‌کنم که آنها ۳۰ فریم قفل شده را هدف خواهند گرفت که یعنی خبری از افت فریم نخواهد بود. آنها تمام تلاش خود را برای بهینه سازی انجام خواهند داد و شرط می‌بندم که در آینده وقتی که نسخه رایانه شخصی نیز عرضه شود، بهینه‌سازی به حداکثر خواهد رسید. شاید در آن زمان، بتوانیم به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فکر کنیم.

او همچنین در ادامه توضیح داد:

بنابراین، من گمان می‌کنم که در عرضه اولیه، خبری از ۶۰ فریم بر ثانیه نخواهد بود، مگر اینکه Rockstar بخواهد از ارتقا مقیاس با استفاده از هوش مصنوعی، این امر را ممکن کند؛ مانند آن چیزی که در پلی استیشن ۵ پرو در حال انجام است. به طور خلاصه، از نظر من رسیدن به ۶۰ فریم بر ثانیه به صورت خام آن هم در کنسول‌های پایه مانند پلی استیشن ۵، ممکن نیست. البته شاید پلی استیشن ۵ پرو بتواند از پس این کار بر بیاید، ولی آن هم از نظر من قطعی نیست.

Grand Theft Auto VI یا به اختصار، GTA 6، پاییز سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.

source

توسط funkhabari.ir