در ماه دسامبر ۲۰۲۴، مخاطبین در سرتاسر جهان نزدیک به ۴۶۵ میلیون دلار برای بازیهای Xbox هزینه کردند و این موضوع کمپانی مایکروسافت را به بزرگترین ناشر بازی جهان روی ایکس باکس، پلی استیشن و PC تبدیل میکند.
این آمار از شرکت آماری Ampere منتشر شده است. آثاری مانند Indiana Jones and the Great Circle و Call of Duty: Black Ops 6 از مهرههای کلیدی مایکروسافت برای چنین دستاوردی بودند.
اما در نهایت این Call of Duty بود که بیشترین موفقیت را برای مایکروسافت به ارمغان آورد. Ampere میگوید که Call of Duty HQ پس از عرضه Black Ops 6، حدود ۳۸ میلیون کاربر را تا پایان نوامبر ۲۰۲۴ جذب کرد.
مایکروسافت حالا تمرکز بیشتری روی استراتژی چند پلتفرمی خود دارد و در ماه دسامبر ۶۴ درصد مصرفکنندگان بازیهای مایکروسافت از پلتفرم پلی استیشن بودهاند. مجددا در اینجا هم بیشترین آمار مربوط به Call of Duty است.
Ampere میگوید که مایکروسافت با فاصله زیادی از EA که ۳۶۶ میلیون دلار درآمد داشته، جلوتر است. عملکرد مطلوب EA نیز بیشتر به خاطر EA Sports FC 25 بوده که البته همچنان عملکرد ضعیفتری نسبت به EA Sports FC 24 داشته است.
دادههای Ampere همچنین نشان میدهد که در روز کریسمس، ۳۰ میلیون ساعت صرف بازی Fortnite شده و گیمرهای Fortnite در آن روز به طور میانگین ۲.۳ ساعت را صرف بازی کردهاند. در ۲۵ دسامبر هم ۲۰ میلیون ساعت برای عناوین Call of Duty صرف شده است.
دو بازی مهم دیگر در این آمار، Marvel Rivals و Path of Exile 2 بودند. Marvel Rivals در ماه دسامبر ۲۹ میلیون کاربر فعال داشت و Path of Exile 2 حدود ۱۴۸ میلیون دلار درآمد کسب کرد. هر دوی این آثار، دسامبر را به ماه موفقی برای ناشران چینی تبدیل کردند که در حال افزایش نفوذ خود در صنعت گیمینگ است.
عناوینی مانند Marvel Rivals (Netease) ،Path of Exile 2 (Tencent) ،Infinity Nikki (Papergames) و Delta Force (Tencent) باعث شدند تا ناشران چینی Tencent و Netease به ترتیب مقام پنجم و نهم را کسب کنند و برای اولین بار وارد رتبهبندی ماهانه Ampere شوند.
پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات Ampere، در این باره میگوید:
مقیاس جهانی رو به رشد ناشران بزرگ چینی متغیر جدیدی را به بازار گیمینگ میافزاید و امروزه صنعت گیم تنها رقابتی نیست، بلکه فوق رقابتی است.
طبق دادههای NPD، در ایالات متحده و طی بازه مشابه نسبت به نسل قبل، فروش کنسول PS5 از PS4 جلو زده در حالی که فروش کنسولهای Xbox Series هنوز از Xbox one عقبتر است.
هفته گذشته هم فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه خود توضیحات بیشتر و شفافتری نسبت استراتژی جدید Xbox ارائه کرد.
source