مارک دارا (Mark Darrah)، توسعه‌دهنده قدیمی و پر سابقه در BioWare، از جو سمی جامعه مخاطبین صنعت بازی، به ویژه کسانی که نویسندگان، بازیگران و برنامه‌نویسان را هدف قرار می‌دهند، گفته است.

با این که مارک دارا به صورت مستقیم به بازی Dragon Age: The Veilguard اشاره نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد صحبت‌های او به تعدیل نیروی اخیر BioWare و جنجال‌های Veilguard مربوط باشد. او استدلال می‌کند بسیاری از افرادی که به توسعه‌دهندگان توهین می‌کنند، از اتفاقاتی که در طی توسعه بازی رخ داده آگاه نیستند و دلیل اصلی جنجال و حواشی پیرامون بازی‌های مختلف را نمی‌دانند.

مارک دارا در ویدیوی جدید کانال یوتیوب خود عنوان کرد که در وهله اول توهین به اعضای تیم توسعه یک بازی کار شایسته‌ای نیست و در اکثر اوقات، مخاطب‌ها افراد اشتباهی را مورد قضاوت قرار می‌دهند:

من نمی‌گویم حق ندارید عصبانی شوید یا نارضایتی خود را نسبت به محتوای بازی ابراز نکنید. اما وقتی در شبکه‌های اجتماعی به صفحه شخصی کسی می‌روید و مستقیماً به او توهین می‌کنید، یا فقط به دلیل نارضایتی از یک بازی، از اخراج کارکنان استودیوی سازنده‌اش خوشحال می‌شوید، در واقع از خط‌ قرمزها عبور کرده‌اید و باید برخورد محترمانه‌تری با هم‌نوعان خود داشته باشید.

او سپس ادامه می‌دهد که هواداران نمی‌توانند بدانند چه عواملی باعث ایجاد مشکلات در یک بازی شده است. او چندین نمونه از اشتباهاتی که ممکن است در طول توسعه رخ داده باشد را مطرح می‌کند، مانند کیفیت پایین نگارش به دلیل زمان محدود نویسنده، یا تغییر جهت‌گیری بازی در آخرین لحظه. او همچنین اشاره می‌کند که تغییرات مکرر در رهبری پروژه، مثل اتفاقی که برای چهارمین بازی فرنچایز Dragon Age افتاد، ممکن است منجر به بروز مشکلات دیگر شود.

وقتی به شخصی توهین می‌کنید، چقدر مطمئنید که تقصیر او بوده یا او مسئول محتوایی است که دوست نداشتید؟ نمی‌توانید مطمئن شوید، چرا که در جریان توسعه بازی قرار نداشتید.

دارا در سال ۲۰۲۰ پس از ۲۳ فعالیت در بایوور، این شرکت را ترک کرد. او تهیه‌کننده اجرایی فرنچایز Dragon Age بود.

Dragon Age: The Veilguard از زمان عرضه با حواشی مختلفی روبه‌رو شد و بسیاری از طرفداران قدیمی فرنچایز عقیده دارند که نویسندگی و محتوای بازی در مقایسه با نسخه‌های قبلی شدیداً ضعیف‌تر بوده است.

source

توسط funkhabari.ir