طبق اخبار جدید، مشخص شد که چرا استودیوی FromSoftware تصمیم گرفت سونی را به عنوان ناشر Dark Souls انتخاب نکند.
این موضوع را شوهی یوشیدا، مدیر اجرایی سابق پلیاستیشن، در مصاحبهای فاش کرد.
بازی Demon’s Souls توسط فرامسافتور و با همکاری Sony Japan Studio توسعه یافت. در ابتدا، قرار بود این بازی بهصورت جهانی توسط سونی منتشر شود، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. دلیل این تصمیم، بازخوردهای اولیه منفی و دشواری بالای بازی بود که باعث شد سونی از انتشار نسخه انگلیسی آن صرفنظر کند. در نتیجه، نسخه آمریکایی این بازی توسط Atlus و نسخه اروپایی آن توسط Bandai Namco منتشر شد.
یوشیدا در پادکست +Sacred Symbols توضیح داد که سونی قصد داشت با استودیوی فرامسافتور روی دنباله Demon’s Souls کار کند، اما این استودیو پیشنهاد را رد کرد و در عوض با بنداینامکو همکاری کرد. نتیجه این همکاری، تولد بازی Dark Souls بود که به یکی از محبوبترین سریهای تاریخ بازیهای ویدیویی تبدیل شد.
او در این مصاحبه گفت:
استودیوی فرامسافتور در حال توسعه دنباله بود، اما از نحوه برخورد پلیاستیشن با آنها ناامید شده بودند. ما میخواستیم دوباره با آنها همکاری کنیم، اما آنها این پیشنهاد را نپذیرفتند.
اما با این حال، چند سال بعد سونی توانست بار دیگر با این استودیو همکاری کند و نتیجه آن، بازی Bloodborne شد که به صورت انحصاری برای PS4 منتشر شد. یوشیدا در این باره اظهار داشت:
ما احترام زیادی برای هیدتاکا میازاکی قائل هستیم و خوشحالیم که توانستیم دوباره با آنها همکاری کنیم. عنوان Bloodborne یکی از بهترین بازیهای اوست.
همچنین در سال ۲۰۱۲، یوشیدا در مصاحبهای با سایت Game Informer اعتراف کرد که در ابتدا ارزش Demon’s Souls را درک نکرده بود. او توضیح داد که زمانی که بازی نزدیک به انتشار بود، دو ساعت آن را تجربه کرد و پس از اینکه هنوز در ابتدای بازی گیر کرده بود، تصور کرد که این یک بازی ضعیف است و آن را کنار گذاشت.
او افزود:
خوشبختانه، ناشران شخص ثالث مانند Atlus در آمریکای شمالی و Namco در اروپا، وارد عمل شدند و بازی خارج از ژاپن به موفقیت بزرگی دست یافت. ما از نظر انتشار و مدیریت استودیو فرصت را از دست دادیم و نتوانستیم ارزش محصولی را که داشتیم تولید میکردیم درک کنیم.
استودیوی FromSoftware به دلیل ناامیدی از سونی، تصمیم گرفت که دنباله Demon’s Souls را با بنداینامکو بسازد که نتیجه آن، خلق دارک سولز شد. هرچند که در نهایت، سونی توانست این استودیو را مجددا برای ساخت بلادبورن در اختیار بگیرد. امروزه Demon’s Souls و Dark Souls به عنوان دو عنوان برجسته در سبک سولزلایک شناخته میشوند و محبوبیت فوقالعادهای دارند.
source