در یک مصاحبه مدیر سابق پلی استیشن با پادکست Sacred Symbols نظرات خود را درباره انتقال بازی‌های ایکس‌باکس به پلی‌استیشن بیان کرد. او این اقدام را یک پیروزی برای بازیکنان پلی‌استیشن دانست و گفت که این تصمیم باعث می‌شود که این دسته از بازیکنان گزینه‌های بیشتری برای بازی کردن داشته باشند. در ادامه خبر مصاحبه مدیر سابق پلی استیشن، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست مصاحبه مدیر سابق پلی استیشن

یوشیدا در این باره گفت:« این یک پیروزی برای مالکان PlayStation است، چون قبلاً به این بازی‌ها دسترسی نداشتند.» او به این نکته اشاره کرد که پلی‌استیشن همیشه روی این تمرکز داشت که از موقعیت خود در مقابل ایکس‌باکس عقب نیفتد. یوشیدا تبدیل شدن کنسول پلی‌استیشن به پلتفرم اقلیتی را به‌عنوان یک کابوس توصیف کرد، چون به اعتقاد او، بهترین توسعه‌دهندگان از استودیوهای پلی‌استیشن احتمالا برای کار روی بازی‌هایی با پایگاه بازیکنان بزرگ‌تر، به پلتفرم‌های دیگر خواهند پیوست. او توضیح داد:« زمانی که مسئولیت مدیریت استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی first-party را داشتم، همیشه به این فکر می‌کردم که اگر پلی‌استیشن به پلتفرم اقلیتی تبدیل شود، حفظ توسعه‌دهندگان first-party غیرممکن خواهد بود.»

یوشیدا ادامه داد:« این بسیار طبیعی است که اگر یک پلتفرم اقلیتی باشد، توسعه‌دهندگان نمی‌خواهند بازی‌های خود را فقط برای آن پلتفرم منتشر کنند، چون نمی‌توانند مخاطبان کافی جذب کنند و این روند برای آن‌ها پایدار نخواهد بود.» از سوی دیگر، فیل اسپنسر، مدیرعامل Microsoft Gaming، نیز در مورد تصمیم برای آوردن بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس به پلی‌استیشن صحبت کرده و آن را یک حرکت هوشمندانه دانست. او تأکید کرد که این تصمیم باعث افزایش درآمد می‌شود که به نوبه خود می‌تواند به توسعه بازی‌های بیشتر کمک کند. اسپنسر توضیح داد که برخلاف نگرانی‌ها درباره از دست دادن ۳۰ درصد از درآمد به دلیل هزینه‌های پلتفرم، ایکس‌باکس بیشتر بر ۷۰ درصد باقی‌مانده از فروش بازی‌ها تمرکز دارد.

این استراتژی باعث شده که ایکس‌باکس اخیراً بازی‌های انحصاری خود را نه تنها بر روی پی‌سی و کنسول‌های خود بلکه بر روی دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه کند. برای مثال، Sea of Thieves سال گذشته برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد و موفقیت زیادی برای مایکروسافت به همراه داشت. همچنین، بازی‌های AAA بیشتری مانند Indiana Jones and the Great Circle به پلی‌استیشن ۵ خواهند آمد، که اخیراً برای ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر شده و بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرده است. این حرکت‌ها نشان‌دهنده‌ی استراتژی جدید ایکس‌باکس برای گسترش دسترسی بازی‌های خود به پلتفرم‌های بیشتر و جذب مخاطبان گسترده‌تر است.

این بود از خبر مصاحبه مدیر سابق پلی استیشن. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این خبر چیست؟ 

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری درباره گیم صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir