بازی Pokémon Go، همراه با سایر کسبوکارهای بازی شرکت Niantic به قیمت ۳.۵ میلیارد دلار به Scopely فروخته شد و به زودی تحت مالکیت جدید قرار خواهد گرفت.
در یک مصاحبه جدید، مایکل استرانکا، مدیر ارشد محصول شرکت Niantic که به زودی به Scopely میپیوندد، به نگرانیهایی که برخی بازیکنان در خصوص خرید این بازی دارند از جمله نگرانیها درباره دادههای موقعیت مکانی بازیکنان Pokémon Go و کسانی که به آن دسترسی خواهند داشت، پاسخ داده است.
استرانکا در یک مصاحبه یکساعته با یوتیوبر TrainerTips در مورد دلایل فروش بازی، تغییرات احتمالی، ایده تبلیغات بالاپر (Pop-Up) درون بازی و نگرانیهایی که درباره اشتراکگذاری دادههای موقعیت مکانی بازیکنان با دولت عربستان سعودی وجود داشت، صحبت کرد. برای کسانی که بیاطلاع هستند، Scopely متعلق به گروه Savvy Games است، Savvy یک شرکت سرمایهگذاری و توسعهدهنده بازیهای ویدیویی بوده که تحت حمایت صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان سعودی قرار دارد. پس از فروش بازی، برخی از کاربران در شبکههای اجتماعی نگرانیهایی درباره انتقال دادهها به دولت سعودی ابراز کردهاند، حال استرانکا در پاسخ میگوید که بازیکنان نیازی به نگرانی ندارند. استرانکا در مورد دادههای موقعیت مکانی بازیکنان و مکانهای اسکنشده گفت:
تمام این اطلاعات در ایالات متحده باقی میماند. هیچگاه از کشور خارج نمیشود و با Savvy یا دیگران به اشتراک گذاشته نمیشود. در حقیقت، Scopely به طور کامل به صورت مستقل و تحت مالکیت خود عمل میکند. بنابراین، لایههای جداسازی کافی وجود دارد که میتوانید به آن اعتماد کنید و تمام دادههای شما در سرورهای ایالات متحده حفظ میشود. همچنین همانطور که اشاره کردم، ما تمامی این دادهها را پس از این که دیگر برای اجرای بازی نیاز نیست، پاک میکنیم.
این پاکسازی دادهها از یک افشاگری دیگر در همان مصاحبه ناشی میشود. استرانکا میگوید که برخلاف باور عمومی، این شرکت هیچگونه دادهای از بازیکنان را فراتر از آنچه که برای اجرای بازی ضروری است ذخیره نمیکند. او افزود که تمامی دادهها کاملاً رمزگذاری شده و محافظتشده باقی خواهند ماند، همانطور که از زمان انتشار بازی در سال ۲۰۱۶ تاکنون این روند دنبال شده است.
source