مصاحبه سرپرست استودیوی Team Asobi،نیکولا دوسه، در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۲۵ (GDC 2025) درباره‌ی اهمیت بازی‌های کوچک‌تر و مزایای آن‌ها برای هم توسعه‌دهندگان و هم بازیکنان انجام شد. به گفته‌ی او، موفقیت اخیر Astro Bot نشان داده که بازی‌های مقیاس کوچک هم می‌توانند در بازار امروز جایگاه قدرتمندی داشته باشند. در ادامه خبر مصاحبه سرپرست استودیوی Team Asobi، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست مصاحبه سرپرست استودیوی Team Asobi

دوسه در سخنرانی خود توضیح داد که بازیکنان امروزی به دلیل عرضه‌ی دیجیتالی گسترده و تخفیف‌های جذاب استورها مانند استیم و هامبل باندل، تعداد زیادی بازی در فهرست انتظار خود دارند. این مسئله باعث می‌شود که کمتر به سراغ بازی‌های بزرگ‌تر بروند و در نتیجه، بازی‌های کوچک‌تر شانس بیشتری برای جلب توجه بازیکنان دارند. از دیدگاه توسعه‌دهندگان نیز ساخت بازی‌های کوچک‌تر کنترل بیشتری بر فرآیند تولید فراهم می‌کند. هنگامی که مقیاس یک بازی محدودتر باشد، تیم‌های توسعه می‌توانند کیفیت کار را بهتر مدیریت کنند و از اضافه شدن محتوای غیرضروری جلوگیری نمایند. دوسه تأکید کرد که این مسئله هم برای بازیکنان و هم برای توسعه‌دهندگان مفید است.

او در این خصوص گفت:« از همان ابتدا، ما در تیم این ذهنیت را داشتیم که ساخت یک بازی فشرده و کوچک اشکالی ندارد. این کار باعث می‌شود که بتوانیم کنترل کاملی بر بازی داشته باشیم. علاوه بر این، ما می‌دانیم که امروزه بسیاری از بازیکنان بازی‌های نیمه‌تمام در فهرست خود دارند، بنابراین عرضه‌ی یک بازی که بتوان آن را به پایان رساند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.» به گفته‌ی دوسه، بازی Astro Bot به‌رغم داشتن مراحل متنوع و رازهای پنهان فراوان، یک تجربه‌ی ۱۲ تا ۱۵ ساعته ارائه می‌دهد. هرچند بازیکنان می‌توانند با انجام چالش‌های اختیاری مدت زمان بیشتری از بازی لذت ببرند، اما تیم توسعه هیچ‌گاه روی افزایش مصنوعی طول بازی تمرکز نکرده است.

بازی شامل جمع‌آوری شخصیت‌های مختلف است، اما این هرگز اولویت ما نبوده است. ما هرگز نگفتیم که بازی باید حتماً ۲۰ تا ۳۰ ساعت گیم‌پلی داشته باشد. هدف ما این بود که هر مرحله از بازی کیفیت بالایی داشته باشد و لحظاتی طولانی و خسته‌کننده در آن وجود نداشته باشد.

سرپرست استودیوی Team Asobi

بازی Astro Bot در سپتامبر ۲۰۲۴ برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شد و هم از نظر منتقدان و هم از نظر تجاری موفقیت بزرگی کسب کرد. این عنوان در عرض چند ماه بیش از ۱.۵ میلیون نسخه فروخت و حتی هیروکی توتوکی، رئیس شرکت سونی، اعلام کرد که قصد دارند بازی‌های خانوادگی بیشتری عرضه کنند. علاوه بر نقدهای مثبت متعدد، بازی Astro Bot در سال ۲۰۲۴ به بالاترین امتیاز در متاکریتیک دست یافت و به یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های سال تبدیل شد.

این بود از خبر مصاحبه سرپرست استودیوی Team Asobi. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این خبر چیست؟ 

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری درباره گیم صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir