همه ما ماجرای Minecraft را می‌دانیم؛ یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های صنعت که هر ساله طرفداران بیشتری را مجذوب خود کرده است. از سوی دیگر، عناوین دیگری که به موفقیت و جایگاهی مشابه دست یافتند، بازی‌های سرویس محوری چون Fortnite ،Roblox و Marvel Rivals بودند. با این حال، Minecraft نه تنها تغییر رویه نداد، بلکه حتی در برخی از فروشگاه‌ها مثل eShop، همواره در میان پرفروش‌ترین بازی‌ها دیده شده است.

اینگلا گارنیج (Ingela Garneij)، تهیه‌کننده در استودیوی Mojang، در مصاحبه‌ای با IGN توضیح داد که برخلاف جهتی که صنعت بازی در حال حاضر طی می‌کند، Minecraft با دیگر عناوین سرویس محور هم‌مسیر نخواهد شد:

سرویس محور شدن بازی واقعاً با هدفی که آن را ساختیم هم‌راستا نیست. ما بازی را برای اهداف دیگری ساخته بودیم. بنابراین، کسب درآمد برای ما به این معنی است که پول را پرداخت می‌کنید و تمام.

اگنس لارسون (Agnes Larsson)، کارگردان نسخه Vanilla، با تایید این حرف به IGN گفت:

برای من، این بخشی از ارزش‌های مهم Minecraft است. به نظرم این موضوع به یکی از اصول اساسی تبدیل شده که Minecraft بر آن بنا شده است؛ فرهنگ و ارزش‌هایی که عالی و بی‌نقص هستند. فکر می‌کنم همه ما اینجا با این موضوع موافقیم. این یکی از ویژگی‌هایی است که بازی را قدرتمند می‌کند و ارزش‌هایی عمیق به آن می‌بخشد.

البته، باید در نظر داشت که اسکین‌ها، تکسچر و مجموعه‌ای از افزودنی‌های دیگر در فروشگاه Minecraft در دسترس هستند. علاوه بر این، بازی مذکور حالا تبدیل به یک غول بازاریابی شده که با شرکت‌هایی مثل لگو همکاری می‌کند و فیلم آن نیز با بازی جک بلک در دست ساخت است.

source

توسط funkhabari.ir