نیت پرکی‌پایل، توسعه‌دهنده سابق Skyrim و Starfield، در مصاحبه‌ای جدید به دلایل از دست رفتن جادوی بتسدا در Starfield پرداخته است. او می‌گوید که یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان Skyrim و Starfield، کاهش آزادی خلاقانه توسعه‌دهندگان است. پرکی‌پایل در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) توضیح داد که در دوران ساخت Skyrim، تیم توسعه آزادی زیادی برای آزمایش و خلق محتوا داشتند و بسیاری از بخش‌های معروف بازی، مانند منطقه Blackreach، به‌طور غیررسمی و بدون برنامه‌ریزی قبلی به بازی اضافه شدند.

اما در Starfield، این آزادی به‌شدت محدود شده است. طبق گفته پرکی‌پایل، در حال حاضر هر تغییر و افزودنی به بازی باید از جلسات متعدد و تصمیم‌گیری‌های گروهی عبور کند، که باعث کندی روند توسعه و کاهش خلاقیت شده است. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که با افزایش تعداد اعضای تیم از ۱۰۰ نفر در زمان Skyrim به ۵۰۰ نفر در زمان Starfield، کنترل خلاقیت و آزادی عمل به مشکل برخورده است. در چنین شرایطی، تغییرات کوچک هم می‌تواند به هرج‌ومرج منجر شود.

این تغییرات در روند توسعه، به گفته پرکی‌پایل، یکی از دلایل اصلی طولانی شدن روند ساخت The Elder Scrolls VI نیز به شمار می‌رود. او همچنین اشاره کرد که در دوران Skyrim، تیم می‌توانست به راحتی ایده‌ها و محتواهای جدید را آزمایش کند، در حالی که اکنون این امکان محدود شده است.

source

توسط funkhabari.ir