با اینکه تاثیری که Nier: Automata بر صنعت بازی گذاشت کمی دست کم گرفته میشود، اما باید دوباره اشاره کرد که بازی مذکور نه تنها قویترین نسخه فرنچایز بود، بلکه تبدیل به یک موفقیت تجاری برای Square Enix شد. با این حال، شوهی یوشیدا، از مدیران سابق پلی استیشن، تاثیر این بازی را درک میکند و اخیراً گفته است که Nier: Automata، باری دیگر چشمانداز کلی به صنعت بازیسازی ژاپن را تغییر داد.
شوهی یوشیدا اخیراً در مصاحبهای با AV Watch توضیح داد که Nier: Automata بازیسازان ژاپنی را متقاعد کرد که محصولات خود را صرفاً برای جلب توجه مخاطبان غربی توسعه ندهند:
فکر میکنم یوکو تارو بدون فکر کردن به فروش بازی در خارج از کشور آن را ساخت. از آنجا مشخص شد که سازندگان ژاپنی «محصولات ژاپنی» میسازند و آن محصولات در خارج از کشور نیز میفروشند.
یوشیدا حتی بر این باور است که تأثیر بازی مذکور بر صنعت بازیهای ژاپنی آنقدر عظیم بود که اکنون میتوان جدول زمانی را به «قبل و بعد از Nier» تقسیم کرد.
source