استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل کمپانی Take-Two Interactive، معتقد است صنعت گیمینگ تحت تاثیر فناوری هوش مصنوعی و بازی‌های ساخته شده با آن قرار نخواهد گرفت.

او اعتقاد دارد هر بازی موفق چیز جدیدی را ارائه می‌دهد و هوش مصنوعی قادر به خلق چیز جدید یا منحصربه‌فرد نیست. زلنیک در مصاحبه جدید خود اظهار داشت:

من نگران موفقیت‌های هوش مصنوعی نیستم، زیرا بر روی داده‌هایی ساخته شده است که از قبل وجود دارد. موفقیت‌های بزرگ رویکردی آینده‌نگرانه دارند و به خلاقیت نیاز خواهند داشت.

وی در ادامه افزود:

باید بهترین خالقان را استخدام کرده و اصرار کنید که به دنبال علایق خود باشند. باید آن‌ها را تشویق کرد که همیشه چیزهای جدیدی را امتحان کنند و از آثار اقتباسی و کپی‌برداری دوری کنند. ما در اینجا این کار را انجام نمی‌دهیم. ما چیزی می‌خواهیم که قبلاً آن را ندیده‌اید.

علی‌رغم نکته حائز اهمیت مدیرعامل Take-Two در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد، بازیگران و صداپیشگان در حال حاضر درگیر اقداماتی پیرامون محافظت در برابر هوش مصنوعی هستند. SAG-AFTRA، اتحادیه برگزارکننده اعتصابات در حال انجام، خواهان محافظت‌هایی است که مانع از استفاده استودیوها از هوش مصنوعی برای تقلید صدای یک بازیگر شود. ترس اصلی اتحادیه این است که استودیوها به بازیگر برای اجرای اولیه غرامت داده، هوش مصنوعی را بر روی مجموعه‌ای از داده‌ها که بازیگر ارائه کرده است، قرار می‌دهند و سپس بدون پرداخت غرامت به استفاده از صدای شبیه‌سازی شده بازیگر ادامه می‌دهند.

شرکت Take-Two Interactive به عنوان ناشر GTA 6 قرار است این عنوان مورد انتظار را در پاییز امسال برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر کند‌. گفته می‌شود چندین ناشر بزرگ قصد دارند تا به دلیل عدم تداخل با عرضه ساخته جدید راکستار (Rockstar)، انتشار بازی‌های خود را به تعویق بیاندازند.

مدیرعامل Take-Two اخیراً در خصوص نحوه بازاریابی GTA 6 مصاحبه‌ای را با رسانه بلومبرگ انجام داده است که برای مطالعه مطلب مذکور می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

source

توسط funkhabari.ir