با گذشت زمان، حفظ و تجربه بازی‌های کلاسیک سخت‌تر از قبل شده و باید تلاش‌های زیادی برای بازگرداندن این بازی‌ها به چرخه تجربه گیمرها صورت بگیرد.

هم‌اکنون یک ابزار جدید در حال توسعه است که به زودی این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا پورت‌های بومی از بازی‌های PS2 برای PC بسازند. این بدان معناست که برخلاف شبیه‌سازهایی مانند PCSx2، شاهد پورت‌های بومی و مستقیم بازی‌های کلاسیک محبوب PS2 برای رایانه شخصی خواهیم بود.

PSRetrox توسط Joaquín Lucas Nieto در حال توسعه است و در گیت‌هاب منتشر خواهد شد. این ابزار به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که بازی‌های PS2 را مهندسی معکوس کرده و آن‌ها را به پورت‌های بومی برای PC تبدیل کنند. مشابه ابزارهای بازترکیب دیگر برای کنسول‌ها مانند N64Recomp برای Nintendo 64 و XenonRecomp برای ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز وجود دارد.

این ابزار به همراه ابزارهای داخلی برای دیکامپایل و رمزگشایی مواد اولیه بازی مانند صدا، مدل‌های سه‌بعدی، کد منبع و غیره عرضه خواهد شد. در حال حاضر، PSRetrox تنها ۸ درصد پیشرفت داشته و گفته می‌شود که برای بازسازی بازی Crash Twinsanity در حال توسعه است. بنابراین، مشخص نیست که آیا این ابزار برای دیگر بازی‌های PS2 نیز قابل استفاده خواهد بود یا خیر.

علاوه بر این، توسعه‌دهنده اخیراً اعلام کرده است که این پروژه برای چند ماه به تعویق افتاده است. بنابراین احتمالاً تا اواخر امسال خبری از PSRetrox نخواهد شد.

source

توسط funkhabari.ir