شان لیدن، مدیر سابق پلی استیشن، اظهار کرده است که IPهای انحصاری نینتندو به اندازهای قوی هستند که بتوانند «شوک قیمتی» بازیهای ۸۰ دلاری را کاهش دهند.
لیدن که هنگام ترک سونی در سال ۲۰۱۹ رئیس گروه استودیوهای جهانی این شرکت بود، اخیراً در پادکست PlayerDriven حضور یافت تا در مورد موضوعاتی مانند نینتندو سوییچ ۲ بحث کند.
لیدن که درباره مشکلات صنعت گیمینگ در تلاش برای متعادلسازی هزینههای تولید با انتظارات بازیکنان از قیمتگذاری بازیها صحبت کرده بود، نظرات خود را درباره تصمیم نینتندو برای قیمتگذاری بازیهای نینتندو سوییچ ۲ به اشتراک گذاشت.
او در این باره گفت:
آنها از سقف کشش قیمتی عبور کردند، جایی که قبلاً فکر میکردیم چنین چیزی وجود ندارد. اخیراً قیمت به ۷۰ دلار رسید و مردم واکنش شدیدی نشان دادند. فکر میکنم نینتندو دارد بهطور مستقیم به مردم میگوید: «به نظر میرسد قیمت بازیهای اصلی در پلتفرم جدید ۸۰ دلار است».
لیدن همچنین توضیح داد که نینتندو چگونه از IPهای خود برای خنثیکردن برخی واکنشهای منفی به افزایش قیمت استفاده میکند. او در ادامه توضیح داد:
اما اینجا میبینید که مردم میگویند: «وای، این افزایش قیمت از سوییچ ۱ به سوییچ ۲ واقعاً قابل توجه است! ۸۰ دلار برای یک بازی؟» اما اگر تنها جایی باشد که میتوانید Mario بازی کنید، کیف پول خود را بیرون میآورید و آن را میخرید. این انحصار تا حدی شوک قیمتی ناشی از افزایشها را کاهش میدهد، زیرا شما شدیداً خواهان محتوا هستید.
تاکنون، نینتندو قیمت سه بازی برای این سیستم را تأیید کرده است:
- بازی روز اول عرضه: Mario Kart World با قیمت ۸۰ دلار
- Donkey Kong Bananza با قیمت ۷۰ دلار
- Nintendo Switch 2 Welcome Tour با قیمت ۱۰ دلار
source