طبق اظهارات دیوید گیدر، نویسنده مجموعه Dragon Age استودیوی بایوور سال‌ها با مشکل ناسازگاری بین دو تیم بزرگ خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.

گیدر که تا سال ۲۰۱۶ در استودیوی بایوور فعالیت داشت، به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی از تجربیاتش در این شرکت پرده برداشته است. او می‌گوید تیم‌های یاد شده که مسئول ساخت دو مجموعه محبوب و بزرگ در دنیای بازی‌های نقش‌آفرینی بودند، عملا با یکدیگر تفاهم نداشتند. وی در این رابطه گفت:

تیم Mass Effect و تیم Dragon Age دو مجموعه کاملا متفاوت بودند، با فرهنگ‌های کاری جداگانه و مدیریت‌ مجزا. گویی دو استودیوی مستقل زیر یک سقف کار می‌کردند.

این اختلافات تا جایی پیش رفت که شرکت تلاش کرد با جابه‌جایی نیروها بین تیم‌ها، فضای کاری را بهبود بخشد. اما به گفته گیدر، این اقدامات نتیجه چندانی نداشتند. او زمانی متوجه عمق مشکلات شد که به تیم Anthem پیوست؛ پروژه‌ای که قرار بود موفقیت‌آمیز باشد اما با شکست مواجه شد.

او افزود:

تیم Anthem اصلا نمی‌خواست من در آنجا باشم. هر چیزی که می‌نوشتم را بیش از حد شبیه به Dragon Age می‌دانستند، در حالی که من طبق دستور مدیریت عمل می‌کردم.

طبق گفته گیدر، تیم Anthem تمایلی به ساخت یک بازی نقش‌آفرینی نداشت و همین مسئله باعث شد او نتواند داستانی در سطح استانداردهای بایوور بنویسد.

اما در نهایت گیدر پس از ۱۷ سال فعالیت، بایوور را ترک کرد. او پس از آن استودیوی جدیدی به نام Summerfall Studios راه‌اندازی کرد و بازی Stray Gods: The Roleplaying Musical را عرضه نمود که در سال ۲۰۲۳ بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. پروژه بعدی او با نام Malys یک بازی کارتی با حال‌و‌هوای متفاوت خواهد بود.

حالا در حال حاضر، استودیوی بایوور با تیمی کوچک‌تر روی نسخه جدید Mass Effect که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، تمرکز کرده است.

اگر شما هم طرفدار سری بازی های Dragon Age و Mass Effect هستید، نظرات خود را در مورد این فرنچایزهای محبوب با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir