پس از مدتها انتظار، نسخه پلی استیشن بازی Indiana Jones and The Great Circle منتشر شد و حال کانال یوتیوب ElAnalistaDeBits، مقایسهای از نسخههای مختلف کنسولی این عنوان را به اشتراک گذاشته است.
در ادامه، ویدیوی این مقایسه را مشاهده میکنید:
این بازی روی کنسولهای ذکر شده، عملکردی به شرح زیر را ارائه داده است:
- Xbox Series S: Dynamic 1080p/60fps (میانگین 1080p~900p)
- Xbox Series X: Dynamic 2160p/60fps (میانگین 1800p~1620p)
- PS5: Dynamic 2160p/60fps ( میانگین 1800p~1440p)
- PS5 Pro: 2160p/60fps
در تمامی کنسولها، تنها یک حالت گرافیکی در بازی Indiana Jones and The Great Circle وجود دارد که همه آنها، روی ۶۰ فریم بر ثانیه به عنوان نرخ فریم هدف تنظیم شدهاند. در کنسول Xbox Series S، بازی با وضوح ۱۰۸۰ به صورت پویا اجرا شده و برخی کاستیها از در بحث بازتاب، تکسچرها و سایهها نیز در آن مشاهده میشود.
کنسول PS5 پایه، با وضوح پویا به طور میانگین در طیف 1800p~1620p اجرا میشود؛ البته این وضوح در برخی مواقع تا ۱۴۴۰ نیز نزول پیدا میکند. هر چند که از لحاظ میانگین وضوح تصویر، این کنسول از Xbox Series X ضعیفتر عمل میکند، در نقطه مقابل کنسول سونی در بحث کیفیت نورپردازی محیطی، عملکرد بهتری را ارائه میدهد.
نسخه PS5 Pro اما ضمن حفظ وضوح 2160p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، بهبودهای قابل توجهی نیز در نورپردازی محیطی، تکسچرها و افکتهای بصری را با خود همراه آورده است.
فناوری Ray Tracing در تمام کنسولهای مذکور وجود دارد، اما متأسفانه در کنسول Xbox Series S مشکلاتی در پیادهسازی آن مشاهده میشود.
به طور کلی، میتوان با اطمینان گفت که استودیوی MachineGames کار خارقالعادهای در بحث بهینهسازی این عنوان انجام داده و بازی Indiana Jones and The Great Circle قادر است با وجود کیفیت بصری قابل توجه و فناوری Ray Tracing، در تمامی کنسولها نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به شکل پایداری حفظ نماید.
بازی Indiana Jones and The Great Circle هم اکنون برای کنسولهای PS5، Xbox Series S/X و رایانههای شخصی در دسترس است. شما میتوانید نقد و بررسی این عنوان بر روی کنسول PS5 را از طریق این نشانی مطالعه نمایید.
source