طبق گزارشهای منتشر شده، طرفداران Assassin’s Creed دلتنگ دو شخصیت Desmond و Layla هستند و از شرکت یوبیسافت میخواهند بخش داستانی زمان حال سری را احیا کند.
داستان زمان حال در Assassin’s Creed پس از مرگ شخصیت دزموند مایلز دچار مشکلاتی شد (مارک-الکسیس کوت، تهیهکننده اجرایی Assassin’s Creed Shadows، هم به این موضوع اشاره کرده است)، اما به نظر میرسید که این بخش از داستان سری با حضور شخصیت لیلا دوباره احیا شده است. او به جای یک کارمند بینام Abstergo یا یک عضو بینام و نشان از فرقه اساسینها، به عنوان شخصیت اصلی در داستان روایت شده در گذشته و خط داستانی بازی نقش پررنگی داشت.
در بازی Assassin’s Creed Shadows، داستانی که در زمان حال روایت میشد، تقریباً به صورت کامل کنار گذاشته شده. در این عنوان ما فقط شاهد بخشهایی بودیم که گاهی در قسمتهایی از نقشه ظاهر میشدند و بازیکنان با ورود به آنها، با تصاویری مبهم در کنار توضیحاتی در قالب یک فایل صوتی روبهرو میشدند. بیشتر داستان مربوط به این بخش بازی از طریق متنهایی در بتلپس روایت میشد. برخی بازیکنان از اینکه داستان زمان حال به حاشیه رفته و تمرکز بر گذشته برگشته خیلی راضی هستند، اما افرادی هم از این موضوع ناراحت شدند، زیرا جنگ معاصر میان تمپلارها (شوالیههای معبد) و اساسینها برایشان بسیار جذاب بود.
یکی از کاربران توییتر در این رابطه گفته است:
داستان مدرن Shadows واقعاً من را ناامید کرد. من اصلاً علاقهای به این بازی ندارم چون واقعاً خستهکننده است. ارتباطی که با شخصیتهای دزموند و لیلا حس میشد، بازی را معنادارتر میکرد. بخشی که در بازیهای Valhalla یا Mirage وجود داشت منو امیدوار کرد، ولی به نظر میرسد که همه چیز دور ریخته شده.
کاربری دیگر نوشته است:
آزار دهنده است. بازی Valhalla واقعاً داستان زمان حال قابل قبولی داشت. اتفاقاتی افتاد و شخصیتها توسعه یافتند و مسیر جدیدی برای داستان تعریف شد. اما حالا همهی آنها نادیده گرفته شدند؟ سخت است به چیزی اهمیت بدهم وقتی ۹۰ درصد مطمئنم که در آینده حتماً کنار گذاشته میشود.

در Valhalla، مشخص شد دزموند نمرده و تبدیل به موجودی مرموز به نام Reader شده است. او حالا درون فضای خاکستری در کنار لیلا زندگی میکند (نوعی زندگی پس از مرگ که ترکیبی از فناوری و روح است). آن دو اکنون با هم تلاش میکنند تا از یک فاجعهی جهانی جدید جلوگیری کنند، دقیقاً مشابه چیزی که در Assassin’s Creed 3 دیدیم. این ماجرا در بازی Mirage با شخصیتی به نام بسیم که قرنها در فضای خاکستری گیر افتاده بود، ادامه یافت. پس مسیر طبیعی داستان این بود که ادامهی ماجرا را با بسیم دنبال کنیم، اما عنوان Shadows ظاهراً قصد به نمایش کشیدن نوعی روایت دیگر را دارد.
در حال حاضر شایعات زیادی در مورد خط داستانی نسخههای آینده این سری وجود دارد که به فراگیری هوش مصنوعی و حضور شخصیتهایی جدید اشاره دارند، اما این که AC Hexe کدام خط داستانی را روایت خواهد کرد هنوز مشخص نیست. به عقیده بسیار از طرفداران شاید یک بازسازی متفاوت از این سری با خط داستانی جدید چیزی باشد که روایت داستانی زمان حال به آن نیاز دارد.
source