برند ایکس باکس در حال حاضر در وضعیتی مبهم به سر میبرد و در حال گسترش به پلتفرمهای دیگر است، اما گیم پس همچنان منبع درآمدی پایدار برای مایکروسافت محسوب میشود.
با وجود ارزش بالا، فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، معتقد است که این سرویس به عنوان یک گزینه طراحی شده، نه یک ضرورت برای گیمرها. اسپنسر در مصاحبه اخیر خود با رسانه Variety گفت:
از نظر من، گیم پس یک گزینه سالم برای برخی افراد است. این سرویس برای همه مناسب نیست. اگر شما سالی یک یا دو بازی انجام میدهید، احتمالاً گیم پس مدل کسب و کار مناسبی برای شما نمیباشد. بهتر است همان دو بازی را خریداری کنید چرا که کاملاً منطقی است. اما من میخواهم شما حق انتخاب داشته باشید.

او تأکید کرد که گیم پس تنها یکی از چندین مدل موجود برای بازیکنان است. اسپنسر توضیح داد:
همیشه به گیم پس به عنوان یک گزینه دیگر برای کسانی که میخواهند بازی کنند نگاه کردهام. ما مدلهای کسب و کار مختلفی داریم؛ از عناوین رایگان تا خرید بازیها، آثار تخفیفدار و گیم پس. این سرویس فقط یکی از گزینههای ماست.
اسپنسر تایید کرد که اگرچه فروش کنسولها پایدار است، اما این بخش از مایکروسافت رشدی ندارد. این مسئله شرکت را به سرمایهگذاری بیشتر در حوزه بازیهای PC و ابری سوق داده تا مخاطبان گستردهتری را جذب کند.
او افزود:
بزرگترین حوزههای رشد ما در حال حاضر PC و سرویسهای ابری هستند. کنسولها یک کسب و کار تثبیت شدهاند اما واقعاً بخش در حال رشدی در صنعت گیمینگ محسوب نمیشوند. بنابراین، ما رشد خوبی در PC و همچنین در سرویسهای ابری از نظر تعداد کاربران و ساعتهای بازی داشتهایم.
کنسول همچنان بخشی سالم از گیم پس باقی میماند اما نیازی نیست که گیم پس تنها راه برای بازی کردن مردم باشد. اگر همه مشترکین گیم پس تصمیم بگیرند بازیهایشان را خریداری کنند، این هم برای کسبوکار خوب است.
source