سال گذشته، طرفداران Baldur’s Gate 3 روی کنسول‌ها هم با محدودیت‌هایی مشابه کاربران PC، به مادها دسترسی پیدا کردند. در کنسول‌ها فقط اجازه‌ی نصب ۱۰۰ ماد به صورت همزمان داده می‌شود و هر مادی که قرار بود روی کنسول‌ها در دسترس قرار گیرد، باید توسط تیم Larian به صورت سه‌ مرحله‌ای بررسی می‌شد تا از سازگاری آن اطمینان حاصل شود.

این رویکرد منطقی بود، زیرا همه‌ی مادها نمی‌توانند به‌راحتی به کنسول منتقل شوند. یکی از درخواست‌های پرطرفدار که استودیو Larian هم بررسی‌اش می‌کند، ارائه مادهایی است که امکان بازی با نژادهای خارج از نسخه‌ی اصلی مانند Tabaxi را فراهم می‌کردند.

مادهای تغییر نژاد برای کنسول‌ها عرضه نخواهند شد

برخی از مادهای محبوب‌ Baldur’s Gate 3 برای کنسول‌ها عرضه نخواهند شد - گیمفا

متأسفانه، رویای کاربران کنسولی Baldur’s Gate 3 برای تجربه‌ی بازی با نژادهایی مثل Kobold ،Goblin یا Tabaxi به‌ کلی نابود شده است. دستورالعمل‌های مادسازی Baldur’s Gate 3 اوایل این هفته به‌روزرسانی و به مادسازان اعلام شد که مادهایی که نژادهای قابل‌بازی جدیدی معرفی می‌کنند، قادر به انتقال به کنسول نخواهند بود.

از طریق بیانیه‌ای که در انجمن رسمی Larian منتشر شد، این استودیو توضیح داد که کنسول‌ها از لحاظ فنی توانایی پشتیبانی از افزودن نژادهای جدید از طریق ماد را ندارند و در نتیجه این دسته از مادها نمی‌توانند برای کنسول‌ها تأیید و منتشر شوند. جزئیات بیشتری ارائه نشد، بنابراین دلیل دقیق این محدودیت فعلاً در هاله‌ای از ابهام است.

این تصمیم تا حدی تعجب‌برانگیز است، چرا که بسیاری اشاره کرده‌اند Larian پیش‌تر مادی را تأیید کرده بود که امکان بازی با نژاد Kuo-Toa را فراهم می‌کرد. بنابراین این امکان از لحاظ فنی حداقل تا حدی وجود دارد. البته کاری از دست کسی بر نمی‌آید، پس اگر واقعاً قصد دارید Baldur’s Gate 3 را با نژادی مثل Satyr یا Loxodon تجربه کنید، باید به نسخه‌ی PC مهاجرت کنید.

Zenshiro

source

توسط funkhabari.ir