با وجود این‌که سرویس اشتراکی Game Pass یکی از منابع درآمد پایدار مایکروسافت محسوب می‌شود، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، معتقد است این سرویس برای همه گیمرها ضروری نیست و تنها یک گزینه در بین مدل‌های مختلف تجربه بازی بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

اسپنسر در مصاحبه‌ای با Variety گفت:

من همیشه گیم‌پس را به عنوان یک گزینه عالی برای برخی افراد در نظر گرفته‌ام. این سرویس برای همه مناسب نیست. مثلاً اگر شما در طول سال فقط یک یا دو بازی انجام می‌دهید، گیم‌پس مدل مناسبی برای شما نیست. شما باید همان بازی‌ها را بخرید و این کاملاً منطقی است. اما چیزی که برایم مهم است آن است که شما حق انتخاب داشته باشید.

لیست عناوین جدید سرویس گیم‌پس برای مارس ۲۰۲۵ منتشر شد

او تأکید کرد که Game Pass تنها یکی از راه‌های موجود برای تجربه بازی‌ها در کنار خرید آن‌ها محسوب می‌شود:

ما مدل‌های کسب‌وکار مختلفی برای بازیکن‌ها داریم، از ارائه آثار رایگان گرفته تا فروش بازی‌های پولی، نسخه‌های تخفیف‌دار و حالا هم گیم پس که فقط یکی از گزینه‌هاست.

او همچنین به ثبات بازار کنسول‌ها اشاره کرد و گفت با اینکه کنسول‌ها هنوز بخش مهمی از گیم پس را تشکیل می‌دهند، اما بازار آن‌ها رشد چندانی ندارد. به همین دلیل، تمرکز مایکروسافت روی رشد در حوزه PC و خدمات ابری بیشتر شده است. اسپنسر افزود:

بزرگ‌ترین بخش رشد ما در حال حاضر PC و Cloud هستند، که منطقی هم هست، چون کنسول‌ها اگرچه کسب‌وکار خوبی دارند، اما دیگر بخش رشددهنده‌ی گیمینگ محسوب نمی‌شوند. ما در بخش کامپیوتر و خدمات ابری هم از نظر تعداد کاربران و هم از نظر میزان ساعات بازی، رشد خوبی داریم. و البته کنسول همچنان نقش مهمی در گیم پس ایفا می‌کند. ولی نیازی نیست گیم‌پس تنها راه بازی کردن روی این پلتفرم‌ها باشد. حتی اگر تمام مشترکین گیم پس تصمیم بگیرند به جای اشتراک، بازی‌ها را مستقیم بخرند، این هم برای کسب‌وکار ما مفید خواهد بود.

source

توسط funkhabari.ir