یک کاربر ناشناس که ادعا میکند مدتی روی بازی GTA VI کار کرده، جزئیاتی از طراحی شخصیتها، سیستم NPCها و برخی رویدادهای درون بازی را در یک پست Reddit فاش کرده که به شرح زیر است:
.من روی GTA VI کار کردم؛ اینم چند نکته درباره طراحی اون.این صد درصد تجربه واقعی منه، شوخی یا دروغ نیست. لطفاً این رو مثل یک شایعه نبینید چون واقعیه.
من با یک حساب کاربری موقت اینجا هستم. کمتر از یک سال روی GTA VI کار کردم و تاریخها یا وظایف خاصی رو به دلایل امنیتی نمیگم. از زمان انتشار بازی خبر ندارم. فقط میتونم درباره چیزهایی که بهشون دسترسی داشتم حرف بزنم — نه کارهایی که مستقیماً روشون کار کردم — تا ریسک شخصی رو کم کنم.
یکی از تیمهایی که به صورت غیرمستقیم باهاشون در تماس بودم تیم طراحی شخصیت بود، که مقداری هم با طراحی دنیای بازی همپوشانی داشت. توی اون بازهی زمانی، همکاری بین تیمها باعث شد تا جهت طراحی کلی بازی به سمت مثبت و متفاوتی بره که چند ماه طول کشید. نمیتونم خیلی چیزها رو فاش کنم، ولی میتونم اطلاعات کلی درباره طراحی شخصیتها و دنیای بازی بدم.
برخی تیمها روی NPCهایی کار میکردن که بر اساس فصل یا رویدادها ظاهر میشن. مثلاً تراکم شخصیتها در مکانهایی مثل ساحل یا مرکز شهر بسته به روز هفته فرق میکنه. دوشنبهها تعداد NPC در ساحل کمتره، اما آخر هفتهها بیشتر میشن، که این با ترافیک معمولی آخر هفتهها هماهنگه. این منطق در بخشهای مختلف نقشه بازی صدق میکنه.
بعضی NPCها یا توریستها فقط توی روزهای خاص یا بازههای مشخصی ظاهر میشن. من طرحهایی دیدم با برچسبهایی مثل:
“Vespucci Beach tourists” (توریستهای ساحل وسپوچی)،
“San Fierro tourists” (توریستهای سن فیرو)،
“Algonquin Tourist Event 1 & 2” (رویداد توریستی الگونکوین ۱ و ۲)،
“Conference Visitors” (بازدیدکنندگان کنفرانس)
و “Beach Goers” (مردم ساحلرو).
جالبترین چیزی که دیدم مربوط به اعضای گروههای خلافکار لسسانتوس بود — نسخههای مختلفی با برچسبهای “LS gang member variation 1، 2 و 3”. به نظر میاومد که اینها به مأموریتهای سبک Freaks and Strangers مربوط میشن که در بازههای زمانی خاص فعال میشن.
همچنین دیدم بعضی از NPCها فقط در تعطیلات آخر هفته با لباسهای ساحلی میان و بقیهی هفته با لباس رسمی یا کاری. برچسبهایی مثل:
“NPC_00172 – Beach Attire” و “NPC_00172 – Work Attire”. احتمالاً نسخههای بیشتری هم برای بعضی NPCها وجود داره.
قراره رویدادها و کنسرتهای درون بازی هم باشه که توریستها در اونها تیشرتهای مخصوص میپوشن، مشابه واقعیت — مثل کنفرانسها، کنسرتها و موارد مشابه. میدونم که برای این دسته از NPCها طراحی ویژه وجود داره.
برای طراحی محیط و جزئیات، از کانالهای یوتیوبی مثل CharlieBo، FloridaHoodBlogs، Walks و Wallstreet Excursion Tours 4K Walk به عنوان منابع الهام استفاده شد.
این ویدیوها کمک کردن تا رفتار محیطی بازی بیشتر با واقعیت دنیای واقعی همخوانی داشته باشه. این منابع بعد از ساخت بخش زیادی از نقشه به کار گرفته شدن تا یک لایه جزئیات اضافه بشه. تیم از عکسها و ویدیوهای واقعی خودشون هم استفاده کرد، ولی این کانالها هم تأثیر داشتن.
همچنین میدونم که ویدیوهای دوربین بدن پلیس (Body Cam) هم برای طراحی بعضی رویدادها به عنوان مرجع استفاده شده.
همین بود. زمان انتشار بازی رو نمیدونم، هیچ اطلاعاتی هم در این مورد ندارم.
source