پس از گذشت ۲۰ سال از عرضه اولیه، ریمستر عنوان The Elder Scrolls IV: Oblivion به طور ناگهانی منتشر شده است اما به نظر میرسد که برخلاف نسخه اصلی، شرکت Bethesda به طور رسمی از مادها برای این عنوان پشتیبانی نخواهد کرد.
پس از موفقیت باورنکردنی ریمستر بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion تنها در ساعات اولیه پس از عرضه ناگهانی خود، شرکت Bethesda با اعلام عدم پشتیبانی رسمی از مادها برای این عنوان، باعث ناراحتی قشر عظیمی از طرفداران قدیمی سری The Elder Scrolls شده است.
اگر با عناوین Bethesda آشنایی ندارید، باید بدانید که به طور معمول این شرکت پس از گذشت مدتی از عرضه عناوین خود، مانند Fallout 4، Skyrim یا Starfield، ابزار رسمی توسعه و ساخت ماد را به صورت رایگان در اختیار طرفداران قرار گذاشته تا با آنها در خلق و افزودن ویژگیها و محتویات جدید، همکاری کند. به لطف این موضوع، عناوین Bethesda همواره محبوبترین بازیها برای توسعه دهندگان ماد و هنرمندان این صحنه بودهاند.
حال به نظر میرسد که ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion، از این قاعده پیروی نخواهد کرد. طبق جزئیات منتشر شده در صفحه پرسش و پاسخ وبسایت Bethesda، ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion شامل پشتیبانی رسمی از مادها نخواهد شد. این موضوع، خبر ناراحتکنندهای برای بازیکنان پلی استیشن و ایکس باکس محسوب خواهد شد، زیرا تنها راه دسترسی بازیکنان کنسولی به مادها در عناوین گذشته، از طریق پشتیبانی رسمی Bethesda بوده است.
البته، این بدان معنا نیست که همه چیز برای توسعهدهندگان ماد به پایان رسیده است. پس از عرضه، برخی از کاربران Reddit با بررسی فایلهای ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion، متوجه شدهاند که فایلهای این عنوان همچنان به مانند نسخه اصلی و به دلیل شباهت بسیار از لحاظ ساختاری، توسط ابزار The Elder Scrolls Construction Set قابل دسترسی و تغییر هستند و قرار نیست شاهد از بین رفتن رسم همیشگی بازیهای Bethesda در توسعه مادها توسط طرفداران را شاهد باشیم.
تا لحظه نگارش این خبر و تنها چند ساعت پس از عرضه، بیش از ۳۵ ماد مختلف برای نسخه رایانه شخصی ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion در وبسایت Nexus منتشر شده است. شما همچنین میتوانید با مراجعه به این نشانی، تریلر و گیمپلی این ریمستر را مشاهده نمایید.
source