نبرد برای بهترین بودن در میان پلتفرم‌های استریم، پایان ندارد و گزارش اخیر StreamsCharts نشان می‌دهد که Twitch در حال واگذاری این میدان است. طبق این گزارش، در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۵، پلتفرم TikTok Live رشد خیره‌کننده‌ای داشته و تقریباً دو برابر سهم بازار Twitch را از نظر ساعات تماشای استریم در اختیار دارد.

در ابتدای کار باید تأکید کرد که TikTok به‌مراتب کاربران بیشتری نسبت به Twitch دارد و الگوریتم‌های کشف محتوای آن نیز بسیار پیشرفته‌تر است. با این وجود، TikTok Live موفق شد در سه‌ ماهه اول ۲۰۲۵، سهمی معادل ۲۷٪ از مجموع ساعات تماشای استریم‌ها را به خود اختصاص دهد، در حالی که توییچ به ۱۶.۳٪ بسنده کرد.

در رتبه سوم کدام پلتفرم قرار دارد؟

بر اساس گزارشی که توسط StreamsCharts منتشر شده، Twitch در بازار گسترده استریم، پس از YouTube و TikTok، در رتبه سوم قرار دارد. جایگاه چهارم هم برای Kick.com است.

داده‌ها نشان می‌دهند که یوتیوب بیش از ۵۰٪ از کل مخاطبان را به خود جذب کرده است، که از این میزان، ۷٪ متعلق به YouTube Gaming است. البته، Twitch همچنان در عرصه گیمینگ پیشتاز است. این پلتفرم تحت مالکیت آمازون، اگرچه تنها ۱۶.۳٪ از کل مخاطبان را جذب کرده، اما ۱۲.۶٪ از بازار استریم‌های گیمینگ را در اختیار دارد. در مقابل، سهم TikTok از بازار گیمینگ تنها ۳.۳٪ است.

TikTok در حال تقویت حضور خود در فضای گیمینگ است، اما هنوز هم بیشتر کاربران از آن به‌عنوان منبع درآمدی جانبی استفاده می‌کنند تا شغل اصلی. در ماه‌های اخیر، شاهد افزایش برگزاری تورنمنت‌های ورزش‌های الکترونیکی (eSports) در این اپلیکیشن بوده‌ایم، اما این پلتفرم همچنان بیشتر به‌عنوان بستری برای بی‌هدف اسکرول کردن و لذت زودگذر شناخته می‌شود تا استریم‌های معنادار.

با این حال، TikTok به‌عنوان پلتفرمی برای پخش زنده، رو به بهبود است. این پلتفرم سهمی عمده در ثبت ۲۹.۷ میلیارد ساعت تماشای استریم در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ داشت، که نسبت به فصل قبل، ۳۰٪ رشد را نشان می‌دهد. این حجم از ترافیک، واقعاً چشم‌گیر است.

Dota2اپوزیسیون گیمفا

source

توسط funkhabari.ir