بازی Clair Obscur: Expedition 33 علیرغم این که زمان انتشار آن با عرضه Oblivion Remastered مصادف شد با استقبال گستردهای از سوی طرفداران مواجه شده است. این حقیقت نیز مطرح است که توسعهدهندگان این بازی پیشتر در یوبیسافت مشغول به کار بودهاند.
با این حال، کارگردان بازی فاش کرد که در یوبیسافت احساس کسالت میکرد و میخواست کار جدیدی انجام دهد. همین مسئله منجر به خلق ایدهای برای یک عنوان نقشآفرینی الهامگرفته از یکی از فرنچایزهای محبوب دوران کودکیاش شد.
گیوم بروش، کارگردان Clair Obscur: Expedition 33 و توسعهدهنده سابق یوبیسافت، در مصاحبه با BBC توضیح داد که این بازی در ابتدا فقط یک پروژه شخصی و انگیزشی بود. برخلاف تصور عمومی که فکر میکنند بیشتر اعضای تیم از قدیمیهای یوبیسافت هستند، در واقع بیشتر تیم را تازهواردها تشکیل میدهند.
بروش میخواست بازیای بسازد که از فرنچایز Final Fantasy الهام گرفته باشد. بنابراین در سال ۲۰۲۰ یوبیسافت را ترک کرد. جالب اینجاست که بیشتر اعضای تیم از طریق ردیت و سایر فرومها برای این پروژه شخصی استخدام شدند.
در ابتدا هیچ بودجهای وجود نداشت اما بعدها شرکت Kepler Interactive هزینههای پروژه را تقبل کرد و تیم به ۳۰ نفر گسترش یافت. استودیوی Sandfall Interactive به همین صورت شکل گرفت. بروش میگوید هیچیک از این مراحل در ابتدا منطقی به نظر نمیرسید اما در نهایت همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش رفت.
source