اگرچه سری Gran Turismo از زمان اولین نسخه، یکی از فرنچایزهای محوری کنسولهای پلی استیشن بوده است، اما به گفته شوهی یوشیدا، مدیر سابق پلی استیشن، اولین نسخه این بازی ممکن بود بیش از حد واقعگرایانه باشد و سرگرمکنندگی خود را از دست بدهد.
یوشیدا در گفتوگو با PlayStation Inside، خاطرهای را تعریف کرد که آن را یکی از لحظات برجسته حرفه خود میداند. یکی از این لحظات، گفتوگویی بود که با طراح بازی، کازونوری یامائوچی، در دوران توسعه اولین نسخه Gran Turismo برای کنسول پلی استیشن اورجینال داشت. در این گفتوگو و پس از تجربه یک نمونه اولیه، یوشیدا متوجه شد که بازی بیش از حد بر واقعگرایی گیمپلی تأکید دارد. او اینگونه اظهار داشت:
پیرامون یک موفقیت در حرفهام که به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است، اگر اصلاً پرداخته شده باشد، خاطرهای را تعریف میکنم که قبلاً هرگز تعریف نکردهام. این خاطره مربوط به روزهای اولیه پلی استیشن بود، زمانی که کازونوری یامائوچی روی اولین نسخه Gran Turismo کار میکرد.
یادتان میآید که روی جلد بازی عبارات «شبیهساز رانندگی واقعی» را نوشته بود؟ در طول توسعه، کازونوری یامائوچی یک نمونه اولیه از Gran Turismo را به من نشان داد و من یکی از اولین کسانی بودم که آن را بازی کردم. راستش را بخواهید، او وقتی در مورد شبیهسازی صحبت میکرد، واقعاً جدی بود!

یوشیدا به یاد آورد که این نمونه اولیه «به شدت پیشرفته» بود و ظاهراً یامائوچی در آن زمان بازخورد او را جدی نگرفته بود و در نهایت بازخوردهای بیشتری از مصرفکنندگان برای تست بازی گرفت. به گفته یوشیدا، تمامی تسترها در اولین پیچ تصادف میکردند. یوشیدا اینگونه ادامه داد:
این بازی به شدت پیشرفته بود، شاید حتی بیش از حد. در ابتدا کازونوری یامائوچی بازخورد من را چندان جدی نگرفت و حدود ۳۰ مصرفکننده را برای تست بازی جمع کرد. دقیقاً همانطور که انتظار داشتم، همه آنها بدون استثنا در اولین پیچ تصادف کردند، چون گیمپلی بسیار سخت بود.
من در انتهای اتاق با کازونوری یامائوچی ایستاده بودم، که در آن لحظه او به من رو کرد و گفت که حق با من بوده است. این زمانی بود که او جمعبندی کرد و کمی از جنبه شبیهسازی محض بازی کاست تا نسخه Gran Turismo که امروز روی پلی استیشن ۱ میشناسید را منتشر کند. به نوعی دوست دارم فکر کنم که من تا حدی سرنوشت Gran Turismo را نجات دادم و سهم کوچکی در موفقیت آن داشتم!
source