شفقنا – شرکت متا (Meta) در حال بازسازی ساختار تیم‌های هوش مصنوعی خود است تا سرعت توسعه و عرضه محصولات و ویژگی‌های جدید را افزایش دهد؛ اقدامی که در رقابت تنگاتنگ با شرکت‌هایی نظیر اوپن‌ای‌آی، گوگل و رقبای چینی مانند بیت دنس (مالک تیک‌تاک) از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بر اساس اعلام توسط کریس کاکس مدیر ارشد محصولات متا ساختار جدید شامل دو تیم خواهد بود: تیم محصولات هوش مصنوعی AI Products Team به رهبری کانر هیز، مسئول توسعه دستیار هوش مصنوعی متا، استودیو هوش مصنوعی متا و ویژگی‌های هوش مصنوعی در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ.
واحد بنیان‌های هوش مصنوعی عمومی (AGI Foundations) که به‌طور مشترک توسط احمد الضاحله و امیر فرنکل اداره می‌شود و بر فناوری‌هایی مانند مدل‌های زبانی Llama، توانایی‌های استدلال، چندرسانه‌ای و پردازش صدا تمرکز دارد.
واحد تحقیقاتی اصلی متا در حوزه هوش مصنوعی، با نام FAIR (تحقیقات بنیادی هوش مصنوعی)، همچنان مستقل باقی می‌ماند. با این حال، یک تیم چندرسانه‌ای از FAIR به واحد بنیان هوش مصنوعی عمومی منتقل می‌شود.
شرکت متا اهداف این بازسازی را افزایش مالکیت و استقلال تیم‌ها در روند توسعه، کاهش وابستگی‌های بین‌تیمی (و شفاف‌سازی آن‌ها در موارد ضروری) ، افزایش انعطاف‌پذیری برای افزودن رهبران فنی جدید و حفظ سرعت در رقابت جهانی با وجود مهاجرت برخی استعدادهای کلیدی به رقبایی مانند Mistral شرکت فرانسوی خوانده است.
متا پیش‌تر نیز در سال ۲۰۲۳ ساختار تیم‌های هوش مصنوعی خود را بازتنظیم کرده بود تا روند توسعه را سریع‌تر کند.
به نوشته خبرگزاری آکسیوس، در مجموع، متا با این تغییرات در پی آن است که واکنش‌پذیری خود در برابر بازار پرشتاب هوش مصنوعی را افزایش دهد و در رقابت با بازیگران بزرگ جهانی عقب نماند.

این خبر را اینجا ببینید.

source

توسط funkhabari.ir