در حالی که پیش از این شایعاتی مبنی بر حذف عناوین Call of Duty از سرویس گیم پس وجود داشت، حال به نظر میرسد به جای آن شاهد افزایش قیمت این سرویس خواهیم بود.
طبق گزارشهای اخیر، مایکروسافت به دنبال معرفی یک سطح اشتراک جدید برای سرویس Game Pass و همچنین افزایش قیمت آن است.
به نظر میرسد مایکروسافت قصد دارد از الگوی سایر سرویسهای اشتراکی پیروی کند. پیش از این، سرویسهایی مانند نتفلیکس اشتراکهای ارزانتری را ارائه کردند که حاوی تبلیغات درونبرنامهای بود.
سرویس Game Pass روی کاغذ یک محصول سودآور برای ایکس باکس است اما مدتی میشود که با مشکل درآمدزایی روبهرو شده و ممکن است همین مسئله دلیل اصلی افزایش قیمت آن باشد. اگرچه افزایش قیمت تا حدودی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
اینسایدر معروف، تام وارن (Tom Warren)، پیش از این اعلام کرده بود که ایکس باکس به دنبال افزایش قیمت این سرویس است. حال فرد دیگری نیز افزایش قیمت را امری محتمل میداند. این فرد همچنین اشاره کرد که مایکروسافت به دنبال گسترش این سرویس از طریق افزودن یک سطح اشتراک جدید به آن است.
مدتهاست که انتظار چنین اشتراکی برای سرویس Game Pass میرفت. ممکن است ایکس باکس این سرویس را با قیمت ارزانتری ارائه دهد و برای جبران هزینهها، تبلیغات به آن اضافه کند.
این به مایکروسافت اجازه میدهد تا Game Pass را سرپا نگه دارد و در عین حال عناوینی مانند Call of Duty را برای آن عرضه کند. همچنین گمانهزنیهایی وجود دارد که این اشتراک جدید با تعداد بازیهای کمتری عرضه شود.
با ادامهی روند اضافه شدن بازیهای جدید و باکیفیت به Game Pass، آن هم بدون افزایش قابل توجه درآمد، به نظر میرسد افزایش قیمت گامی منطقی برای ایکس باکس باشد. با این حال، نگرانیهایی وجود دارد که این اقدامات بیشتر به سرویس آسیب بزند.
سال گذشته، بازیهایی به ارزش مجموعاً ۹۰۰۰ دلار را به این سرویس اضافه شد. با پیوستن کل فرنچایز Call of Duty به این سرویس، ارزش خرید آن حتی با وجود افزایش احتمالی قیمت، همچنان بالا خواهد رفت.
source