در مصاحبهای با PC Gamer، میازاکی پیرامون بازی Elden Ring و ژانر نقشآفرینی فانتزی صحبت کرد. وی ابتدا به عظمت بازی، سختیهای توسعه و امکان بهبود آثار خود اشاره داشت و سپس در مورد دلیل ساخت این اثر ARPG صحبت کرد.
میازاکی در مورد Elden Ring گفت:
شاید بتوان گفت که به دست آوردن هیجان حاصل از بازیهای رومیزی و کتابهای بازی، بخشی از دلیل ساخت Elden Ring باشند. اما من فکر میکنم بیش از هر چیز، این بازی حاصل اولویتها و ترجیحات من در قبال دنیاهای فانتزی و آثار RPG است. بنابراین شاید بتوان گفت خصوصیاتی که دوست دارم در یک بازی ببینم را در آن اعمال کردهام. من همچنان در پروسۀ ساخت RPG فانتزی ایدهآل خود هستم. در حالی که Elden Ring کاملاً آن چیزی که میخواهم نیست، اما به آن نزدیک است. من دارم به ایدهآل خود نزدیکتر میشوم.
بستهالحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد.
source