انتشار ناقص بازی‌های ویدیویی به یک امر معمول در طی چند سال اخیر تبدیل شده است. توسعه بازی‌های تراز اول، یکی از هولناک‌ترین کار‌هایی است که یک شرکت بازی‌سازی می‌تواند انجام دهد. هر شرکتی پس از توسعه بازی خود می‌تواند بارها و بارها اشکال زدایی کند اما باز هم در آخر چند مشکل از زیر دست توسعه دهندگان در می‌روند. مهم نیست چقدر بازی خوش ساخت باشد، انتشار بازی‌های تراز اول همیشه با مشکلاتی همراه است که باعث می‌شود بازیکنان اذیت شوند. یکی از اسطوره‌های نینتندو معتقد است که بازی در وهله‌ی اول باید بدون نیاز به آپدیت منتشر شود.

یکی از این بازی‌ها، عنوان Cyberpunk 2077 بوده که در ابتدای انتشار خود تقریبا باگ خالص بود. با این حال شرکت CDPR از بازی دست نکشید و با انتشار پک‌های آپدیت و پچ مختلف ورق را به نفع خود برگرداند. بسته الحاقی جدید الدن رینگ با نام Shadow of the Erdtree هم که یکی از بهترین‌ها بود؛ باگ‌هایی داشت که توسط بازیکنان اعلام شد. ماساهیرو ساکورای، یکی از توسعه دهندگان معروف نینتندو، در این مورد نظرات خود را به اشتراک گذاشت. این بازی‌ساز مطرح گفت بهتر است بازی‌ها باید بدون نیاز به آپدیت و پچ در مرحله پولیش منتشر شوند.

آپدیت بازی نینتندونظرات ماساهیرو ساکورای در مورد انتشار آپدیت و پچ برای بازی‌ها

ساکورای که در کارنامه خود کار بر روی IP های معروفی مانند Kirby و Super Smash Bros را دارد جدیدا نظرات خود را در این مورد در یوتیوب اعلام کرد. ویدیوی جدید این کارگردان بازی معروف در کانال خودش، در مورد مشکلات مربوط به بازی‌های تراز اول مانند تعداد عرضه‌ها با بهینه سازی ضعیف و باگ‌‌های زیاد در آن‌ها صحبت می‌کند. ساکورای در ویدیو گفت:‌ «بازی در زمان عرضه به بازار باید در بهترین حالت ممکن خودش باشد. باید کامل باشد و کامل بودن در مورد بازی‌های تراز اول امروزه ممکن نیست.» بر اساس گفته‌های این کارگردان، کمپانی‌های بازی‌سازی باید بیشتر بر روی شکل‌دهی نهایی عناوین خود تمرکز کنند. ساکورای: «انتشار هرگونه آپدیت و پچ برای بازی مشکل ساز نیست، البته تا جایی که بازیکن در ابتدا از بازی زده نشده باشد.»

توسعه دهندگان باید بتوانند وقت بیشتری را بر روی اصلاح نهایی عنوان خود بگذارند. در این صورت آپدیت و پچ ها می‌توانند به عنوان یک جایزه پس از عرضه بازیکنان را خوشحال کنند. ساکورای در ادامه گفت توسعه بازی‌های تراز اول بسیار سخت شده و نیاز این بازی‌ها به بازبینی شرکت‌ها بسیار زیاد است. در کنار این مسئله، بعضی از کمپانی‌ها توانستند به خوبی از پس این موضوع بر بیایند. برای مثال، تیم سازنده بازی Stellar Blade، بازی را در بهترین حالت منتشر کرد و خیلی‌ها Shift Up را به خاطر این موضوع تحسین کردند. به نظر می‌رسد تنها سخنی که ساکورای در مورد انتشار آپدیت و پچ برای بازی‌های تراز اول داشت، این بود که توسعه‌دهندگان باید وقت بیشتری را برای بازبینی نهایی عناوین خود بگذارند.

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir