پس از آن که سازمان FTC آخر هفته قبل در بیانیهای، اعتراض خود نسبت به افزایش قیمت سرویس گیم پس را مطرح کرد، شرکت مایکروسافت واکنشی رسمی به این قضیه نشان داد.
هفته گذشته شاهد بودیم که شرکت مایکروسافت به صورت رسمی از افزایش رسمی قیمت سرویس گیم پس در ردههای مختلف خبر داد. این شرکت همچنین رده جدید «استاندارد» را معرفی کرد که جایگزین رده «کنسولی» میشود، ولی با این تفاوت که خبری از اضافه شدن بازیهای انحصاری ایکسباکس در روز عرضه نخواهد بود.
شرکت FTC که قبلا یکی از منتقدان خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بود و حتی مایکروسافت را برای این اقدام به دادگاه کشاند، پس از اعلام رسمی افزایش گیم پس بیانیهای جدید منتشر و اعتراض خود را به صورت علنی مطرح کرد. حالا نوبت به مایکروسافت رسیده است تا جوابیه خود در واکنش به اعتراض FTC را ارائه دهد.
مایکروسافت در قالب یک بیانیه حقوقی جدید اعلام کرد نامه FTC گمراهکننده است و آنها در ابراز حقایق اغراق کردهاند. مایکروسافت در ادامه گفته است:
اشتباه است که رده استاندارد گیم پس را نسخه تنزل یافتهای از رده متوقف شده کنسولی بنامیم. آن محصول متوقف شده امکان تجربه چندنفره را ارائه نمیداد که باید به صورت جداگانه با هزینه اضافی ۹.۹۹ دلار در ماه (که مجموع آن ۲۰.۹۸ دلار میشد) آن را خریداری میکردید. اگر چه قیمت گیم پس آلتیمیت از ۱۶.۹۹ دلار به ۱۹.۹۹ دلار افزایش خواهد یافت، این سرویس از طریق عرضه بازیهای متعددی که همان روز اول در دسترس قرار میگیرند ارزش بیشتری خواهد داشت که میان آنها، نسخه جدید Call of Duty قرار دارد که هرگز پیش از این از روز عرضه روی یک سرویس اشتراکی قرار نگرفته بود.
این نامه در ادامه میگوید که FTC طی دادگاه مرتبط با خرید اکتیویژن بلیزارد بهندرت به موضوع گیم پس اشاره کرده بود. سازمان FTC در این دادگاه تمرکز داشت تا جلوی انحصاری شدن سری Call of Duty روی پلتفرم ایکسباکس را بگیرد و نسخههای بعدی همزمان برای پلتفرمهای دیگر از جمله پلیاستیشن عرضه شود. مایکروسافت عنوان میکند این موضوع با تغییرات اعمال شده در قیمت و ردههای گیم پس هیچ ارتباطی ندارد.
سازمان FTC در حالی که تلاش کرد تمرکز را به سرویس اشتراکی ذکر شده منتقل کند، اما نامهاش به بحث درباره موضوعات قبلی نمیپردازد. جدا از این که برای هر کسب و کاری رایج است طی زمان گزینههای خود برای یک سرویس را تغییر دهد، پرونده FTC روی تمام بازارهای مورد بحث، درباره برتری در بازار بود یا به عبارت دیگر، مایکروسافت میخواهد Call of Duty از دسترس رقبا دور باشد و بنابراین به رقابت صدمه بزند. اما حتی در بحث مورد نظر درباره بازار سرویسهای اشتراکی، سری Call of Duty از هیچکسی که آن را میخواهد دریغ نشده است.
نامه مایکروسافت در نهایت با این مورد تمام میشود که هیچ شواهدی مبنی بر صدمه به رقابت در صنعت بازیهای ویدیویی وجود ندارد و افزایش قیمت گیم پس باعث چنین اتفاقی نخواهد شد. سازمان FTC در نامه خود اعلام کرد قصد دارد در پی این اقدام مایکروسافت، پرونده حقوقی جدیدی تشکیل دهد تا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط این غول فناوری را زیر سوال ببرد.
source