به نظر می‌رسد که روند جایگزینی استعداد‌ها با هوش مصنوعی به طور گسترده در شرکت‌هایی مانند Activision و EA شروع شده است.

هوش مصنوعی مولد (Creative AI) در چند سال گذشته موضوع داغ فناوری بوده است و به نظر نمی‌رسد که تب فراگیر این پدیده به این زودی‌ها پایان یابد. مدیران ناشران بزرگ بازی‌های AAA، آن را راهی کم دردسر برای کاهش هزینه‌های نیروی کار می‌دانند، در حالی که هنرمندان، طراحان، برنامه‌نویسان و در کل افرادی که پشت بازی‌های مورد علاقه ما هستند، آن را تهدیدی برای معیشت خود می‌نامند.

گزارش جدید از وب‌سایت WIRED نشان می‌دهد که چگونه ناشرانی مانند Riot ،EA و Activision در حال حاضر موقعیت‌های شغلی‌ای را که با اخراج کارکنان کاهش داده‌اند با هوش مصنوعی مولد جایگزین و همچنین کسانی را که از پروژه‌های خود عقب مانده‌اند، مجبور به استفاده از آن برای تمام‌کردن کار‌ها می‌کنند.

این گزارش شامل نظرات و تجربیات تعدادی از توسعه‌دهندگان است که ظاهراً هیچ یک از آن‌ها در وهله اول نمی‌خواستند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. این اتفاق، تصویری شفاف‌تر از نحوه مدیریت نوین در صنعت بازی‌سازی را نشان می‌دهد که تنها مزایای کوتاه‌مدت کاهش هزینه‌های مدل‌های هوش مصنوعی مولد را می‌بیند که می‌توانند هنر مفهومی و چیز‌هایی را ایجاد کنند که «به اندازه کافی خوب» هستند، حتی بدون توجه به اینکه اصلاً آیا استفاده از هوش مصنوعی در تولید بازی از لحاظ قانونی درست است یا خیر.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که Blizzard و Riot دو ناشری هستند که در حال حاضر روی ساخت مدل‌های هوش مصنوعی برای استفاده داخلی خود، کار می‌کنند. این که آیا آنچه این مدل‌ها تولید می‌کنند «فقط برای استفاده داخلی» باقی می‌ماند یا خیر، خود جای سؤال دارد.

در اوایل سال جاری وب‌سایت PSU نیز با چند توسعه‌دهنده مستقل صحبت کرد که قبلاً همه نگرانی‌های ذکر شده در گزارش WIRED را بیان کرده بودند. اما این که می‌بینیم هوش مصنوعی مولد توسط بزرگ‌ترین ناشران بازی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مأیوس‌کننده و باعث از بین رفتن امید به آینده این صنعت می‌شود.

لازم به ذکر است وبسایت WIRED در گزارشی مرتبط، از اخراج حدود ۱۱ هزار توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی فقط در سال ۲۰۲۳ خبر داده بود که آن را بی‌ربط به میل جدید شرکت‌های بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی نمی‌داند.

source

توسط funkhabari.ir