طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو

بهترین طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو را در این مطلب از آلامتو بخوانید.

طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری

زیره می تواند در هر خانه و آشپزخانه‌ای موجود باشد. از این دانه های خوش عطر برای طعم دادن به غذا استفاده می‌شود. زیره همچنین به عنوان یک داروی گیاهی کاهش وزن نیز شناخته می‌شود. اگر قصد دارید وزن کم کنید، می توانید به طور مرتب (بدون زیاده روی) از آن استفاده کنید. زیره به کالری سوزی، افزایش متابولیسم و تثبیت هضم کمک می‌کند. در این مطلب از آلامتو طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو + مصرف عرق زیره سبز برای لاغری شکم را شرح می دهیم.

همچنین بخوانید: بهترین زمان مصرف سماق برای لاغری شکم و پهلو

طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو

طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو می تواند به شکل های مختلف باشد. با این حال، هر روشی که انتخاب می کنید بهتر است برای بهره مند شدن از بیشتر فواید زیره، آن را با معده خالی استفاده کنید. با این حال شما می توانید پس از صبحانه نیز زیره سبز مصرف کنید.

زیره را شب با یک فنجان آب خیس کنید و صبح آن را 5 دقیقه بجوشانید سپس آن را صاف کرده و بنوشید. شما همچنین می توانید آن را بدون جوشاندن مصرف کنید، به شرطی به مقدار کافی خیس خورده باشد و عصاره خود را رها کرده باشد. برای بهتر شدن طعم، می توانید مقدار عسل و لیمو به این دمنوش اضافه کنید که برای کاهش وزن نیز مفید است. بهتر است تا یک ساعت پس از نوشیدن آن، چیزی میل نکنید.

در روش دیگر مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو باید پودر زیره را با زنجبیل و لیمو ترکیب کنید. شما می توانید این ترکیب را به سوپ سبزیجات خود اضافه کنید و این سوپ را شب ها بخورید تا به کاهش وزن کمک کند.

یکی دیگر از راه های استفاده از زیره برای لاغری اضافه کردن آن به برنج قهوه ای و میل کردن به عنوان وعده غذایی است. همچنین دانه های زیره را می توانید با اضافه کردن آنها به رژیم غذایی خود مستقیماً مصرف کنید. چاشنی برنج، عدس و سبزیجات برشته با زیره می تواند تجربه ای بهشتی به شما بدهد! دانه های زیره حاوی آنتی اکسیدان هستند و می توانند متابولیسم را افزایش دهند.

همچنین می توانید به سادگی پودر زیره سبز را با آب و عسل ترکیب کرده و آن را بنوشید. مصرق این ترکیب به مدت 15 روز می تواند نتایج قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

نکات احتیاطی استفاده از زیره سبز برای لاغری شکم و پهلو

زیره سبز و دمنوش تهیه شده از آن دارای مزاج گرم است که می تواند دمای بدن را در تابستان بالا ببرد. پس بهتر از در مصرف آن زیاده روی نکرده و احتیاط کنید.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو

مصرف عرق زیره سبز برای لاغری شکم

مصرف عرق زیره سبز برای لاغری شکم

عرق زیره سبز یک مسیر موثر برای یک سیستم گوارشی سالم ایجاد می کند که در نهایت عملکرد کلی بدن را در مسیر درست نگه می دارد. ترکیبی که در دانه های زیره وجود دارد، تیمول، ترشح غدد معده را تحریک می کند. این به تجزیه چربی و کربوهیدرات کمک می کند. مصرف مرتب آن به از بین رفتن چربی های دور شکم، ران و بازوها کمک می‌کند. همچنین عرق زیره سبز باعث کاهش نفخ نیز می شود. همچنین این عرق گیاهی دارای ترکیباتی است که موجب تحریک غده های ترشح اسیدها، صفرا و آنزیم ها می شود که به هضم هر چه بهتر مواد غذایی در معده و روده کمک می کند.

برای لاغری شکم با مصرف عرق زیره سبز تنها کافیست که به مدت سه ماه، روزانه مقدار کمی از آن مصرف کنید تا در کنار کاهش اشتها به چربی سوزی شما نیز کمک کند. این میزان در برخی منابع 30 میلی لیتر به صورت روزانه است. برخی متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که مصرف عرق زیره سبز برای لاغری به صورت ناشتا و پیش از صبحانه باشد.

عوارض جانبی زیره سبز

آب جیرا یک نوشیدنی مفید برای سلامتی ما است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند بسیار مضر باشد و ممکن است منجر به عوارض جانبی مانند

  • سوزش سردل
  • سطح قند خون پایین
  • برای زنان باردار مضر است
  • انعقاد خون را کند می کند
همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص فمی لاکت برای لاغر

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو طریقه مصرف زیره برای لاغری شکم و پهلو و مصرف عرق زیره سبز برای لاغری شکم را ارائه کردیم. دانه های زیره سبز از جمله ادویه های رایج اما دارای فواید استثنایی برای سلامتی هستند. می تواند عملکرد بدن ما را برای شروع کاهش وزن تحریک کند. دانه های زیره می توانند التهاب را نیز کاهش دهند. اما باید در نظر داشت که زیره یک ماده معجزه آسا برای کاهش وزن نیست. برای دستیابی به اهداف کاهش وزن خود باید از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید و به طور منظم ورزش کنید.

source

توسط funkhabari.ir