صنعت بازی‌های ویدیویی هر ساله رشد بیشتری داشته و طبق روال همیشگی، پیش‌بینی می‌شود این رشد ادامه نیز داشته باشد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان Statista، رشد صنعت بازی در سال ۲۰۲۱، حدوداً ۱۸۹.۳ میلیارد دلار برآورد شده بود و این رقم ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۲۸۰ میلیارد دلار برسد.

در این نوشته، مقادیر مختلفی از داده‌ها را مشاهده خواهید کرد تا نسبت به وضعیت فعلی صنعت آگاه شوید. دو گروه آماری Statista و Kaggle منبع تمامی این اطلاعات هستند. همچنین، داده‌هایی چون میزان فروش بازی‌ها از منابع معتبری استخراج شده‌اند.

بازار صنعت گیم

در این بخش، آمار مختلف ارزش بازار بین‌المللی و مناطق خاص جهان مورد بررسی قرار می‌گیرند. این داده‌ها به دلیل حجم بالایی که دارند، احتمالاً تا حدودی جانبدارانه به‌نظر برسند.

جوایز مسابقات

این نمودار مجموع جوایز مسابقات ورزش‌های مختلف الکترونیکی یا همان eSport در سال ۲۰۲۳ را نمایش می‌دهد. این برآوردها به واحد میلیون‌ دلار آمریکا ثبت شده‌اند.

مروری بر آمار مختلف صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

بزرگ‌ترین سرمایه‌داران صنعت بازی

شرکت‌های بزرگ و مهمی چون تیک-تو اینتراکتیو، تنسنت، اکتیویژن بلیزارد، سونی، الکترونیک آرتس و فیسبوک سرمایه‌گذاری‌های کلانی در صنعت به انجام رسانده‌اند. با این حال در این نمودار، تسلط مایکروسافت به دلیل استودیوهای زیادی که تصاحب کرد، به وضوح قابل مشاهده است.

ارزش ناخالص Epic Games

این نمودار روند رو به رشد درآمد Epic Games، که پس از افت در سال ۲۰۱۹ تشدید یافت، را به نمایش می‌گذارد. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ این روند به طور ثابت ادامه داشته باشد.

بازی‌های مهمی که در آینده عرضه می‌شوند

در این نمودار، تعداد کلی بازی‌های مهمی که در آینده نه چندان دور برای پلتفرم‌های پلی استیشن، ایکس باکس و PC منتشر می‌شوند مشخص شده‌اند.

مروری بر آمار مختلف صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

نمودار زیر، میزان فروش بازی‌ها در هر منطقه را نمایش می‌دهد.

مروری بر آمار مختلف صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

درآمد حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای (بازی‌های موبایل)

در نمودار ستونی انباشته زیر، میزان درآمد حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای از بازی‌های محبوب موبایل در سال ۲۰۲۳ مشخص شده است. برای اینکه بهتر مشخص شود هر بازی چقدر در درآمد کلی این بخش دخیل است، بخش تجمعی درآمد با رنگ‌های مختلفی نمایش داده شده‌اند.

مروری بر آمار مختلف صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

درآمد مربوط به ژانرهای مختلف بازی

این نمودار، درآمد حاصل از ژانرهای مختلف بازی را نشان می‌دهد. تعداد دفعاتی که ژانرهای مختلف در کسب درآمد کلی سهیم بوده‌اند را به همراه سطح محبوبیت و سودآوری آن‌ها را در بازار ورزش‌های الکترونیکی می‌توان مشاهده کرد.

طیف سنی بازیکنان

توزیع سنی بازیکنان آمریکایی در این نمودار دیده می‌شود. همچنین می‌توان مشخص کرد که بازی‌ها چه میزان در طیف‌های سنی مختلف محبوب هستند.

منطقه بازیکنان

آسیا با ۱.۴۸ میلیارد گیمر فعال، بیش از دو برابر هر منطقه دیگری بازیکن دارد. در واقع، مجموع بازیکنان فعال اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی حدوداً ۱.۴۲ میلیارد نفر برآورد می‌شود. نمودار زیر نشان می‌دهد که هر منطقه، چه تعداد بازیکن دارد:

افزایش سالانه تعداد بازیکنان

در این نمودار، رشد سالانه تعداد بازیکنان با افزایشی بین ۱۳۰ تا بیش از ۱۷۰ میلیون نفر نمایش داده می‌شود. بر اساس این اطلاعات می‌توان گفت که مخاطبان صنعت بازی به طور پیوسته افزایش یافته‌اند.

مروری بر آمار مختلف صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

ارزش یکی از مهم‌ترین استودیوهای بازی در بازار صنعت

این نمودار ارزش بازار پیش‌بینی شده استودیوی Epic Games را تحلیل می‌کند و روند رشد و عملکرد بازار را نشان می‌دهد.

  • سال ۲۰۱۹: کاهش قابل توجه ارزش بازار در حدود ۴۲۰۰
  • سال ۲۰۲۰: ارزش بازار تا حدود ۵۱۰۰ افزایش می‎‌یابد
  • سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴: ارزش بازار عمدتاً ثابت است، مقدار کمی فزایش داشته و به طور میانگین بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ ثبت شده است
  • سال ۲۰۲۴ به بعد: در حدود ۶۰۰۰، ارزش بازار به اوج خود می‌رسد

پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار Epic Games تا سال ۲۰۲۶ به بیش از ۶۰۰۰ برسد.

source

توسط funkhabari.ir