کارمند سابق استودیو راک‌استار گیمز و از سازندگان بازی جی تی ای سن آندریاس، معتقد است که افشاء اطلاعات GTA 6 مسئله مهمی نیست. بازیکنان زیادی منتظر این بازی هستند و راک‌استار هیچ اخباری مربوط به این بازی را منتشر نمی‌کند. به همین دلیل لیک‌ها و افشای اطلاعات GTA 6 کسی را متعجب نکرده و احتمالا آنقدرها مسئله مهمی نیست.

یکی از کارمندان سابق استودیو راک‌استار، اوبه ورمیج (Obbe Vermeij) در مصاحبه جدیدی که با رسانه San In Play داشت در مورد افشاء اطلاعات GTA 6 صحبت کرد. این توسعه دهنده که در ساخت عناوین GTA 3 و San Andreas با راک‌استار همکاری داشته، در این مورد نظرات جالبی داشت. در این مصاحبه از او در مورد افشاء اطلاعات GTA 6 که در سپتامبر 2022 اتفاق افتاد پرسیده شد. ورمیج در پاسخ به این سوال گفت این لیک را به صورت تخصصی دنبال نکرده است. با این حال، او در ادامه مصاحبه گفت: «معمولاً این لیک‌ها به اندازه‌ای که مردم فکر می‌کنند مهم نیستند.»

ورمیج که در چند سال گذشته بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف افشای توسعه بازی‌های قبلی استودیو کرده، توضیح داد: «این اتفاق فقط بخاطر این بزرگ شد که میلیون‌ها نفر منتظر اطلاعات GTA 6 هستند و راک‌استار هیچ خبری به آن‌ها نمی‌دهد.» ورمیج در ادامه گفت کاملاً می‌تواند درک کند چرا این استودیوها هیچ خبری از عناوین در حال توسعه خود نمی‌دهند. «هر وقت شرکتی بزرگ اشاره‌ایی به بازی خاصی می‌کند، چه راکستار یا یوبی‌سافت یا هر شرکتی، زیر ذره بین‌ می‌روند و نظرات منفی زیادی رو جذب می‌کنند. این نظرات می‌تونه روی انتشار بازی تاثیر داشته باشه. از نظر توسعه‌دهنده‌ها، در این شرایط بهترین گزینه سکوت بوده و با اینکه گزینه جالبی نیست ولی راک‌استار تقصیری هم ندارد.»

افشاء اطلاعات بازی GTA 6افشاء اطلاعات GTA 6 زیادی بزرگ شد

راک‌استار نشت گسترده اطلاعات GTA 6 را یک فاجعه توصیف کرد و اعلام کرد افشای ده‌ها ویدئو و تصویر اولیه از گیم‌پلی، ۵ میلیون دلار هزینه و هزاران ساعت کار پرسنل را به استودیو تحمیل کرده است. با این حال، انتشار تریلر رسمی بازی پس از نشت بزرگ، نگاه دقیق‌تری به دنیای GTA 6 ارائه داد. در کنار این مسئله اوبه ورمیج، گفت احتمالا هیجان ایجاد شده در پی این تریلر هم بیش از حد است. به گفته او، با وجود فاصله زمانی زیاد از دوران همکاری‌اش با راک‌استار، احتمالا بازی جی تی آی 6 تغییرات بزرگی نسبت به نسخه قبلی نخواهد داشت.

این مسئله احتمالاً برخی از طرفداران را ناامید کند. بعضی از هواداران GTA 6 معتقدند که راک‌استار ممکن است به صورت غیرمستقیم در یک کلیپ، تاریخ انتشار تریلر جدید را اعلام کرده باشد. این حدس‌ شاید بیشتر تأییدیه‌ای بر نظر ورمیج درباره مدیریت اطلاعات توسط راک‌استار باشد. به نظر می‌رسد که استودیو راک‌استار در یک دوراهی قرار گرفته است. حفظ رازداری برای حفاظت از پروژه و ایجاد هیجان ضروری است، اما از سوی دیگر، سکوت  می‌تواند به شایعات و نگرانی‌های بی‌مورد دامن بزند.

منبع: Games Radar

source

توسط funkhabari.ir