بازی Black Myth: Wukong از استودیوی چینی Game Science، به صورت ناگهانی معرفی شد و صنعت بازی‌های ویدیویی را غافلگیر کرد. پس از معرفی اولیه، سالانه شاهد ویدیوهای طولانی از گیم‌پلی آن بوده‌ایم. هم‌اکنون که کمتر از یک ماه تا انتشار فاصله داریم، اطلاعات زیادی از بازی در دست قرار دارد و جزئیاتی نیز وجود دارند که ممکن است از آن‌ها غافل باشید.

توسعه توسط Unreal Engine 5

تیم سازندۀ عنوان Black Myth Wukong از همان ابتدا اعلام کرد که این اثر با بهره‌گیری از موتورگرافیکی Unreal Engine 5 توسعه می‌یابد و تاکید ویژه‌ای روی جلوه‌های بصری، افکت‌ها و تعاملات دارد. همچنین به طور رسمی پشتیبانی از فناوری‌های DLSS 3.0 و ری تریسینگ (Ray-Tracing) روی PC نیز تایید شده است.

بازی یک اثر کاملا سولزلایک نخواهد بود

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

محبوبیت ژانر سولزلایک به لطف استودیوی FromSoftware در حال افزایش است. بسیاری از استودیوها نیز با عرضه بازی‌هایی مثل Lies of P و Stellar Blade، برای ساخت آثاری در این سبک تلاش کردند و به موفقیت‌های زیادی دست یافتند. احتمالا دیگر استودیوها نیز ترغیب شده‌اند تا شانس خود را برای تولید عناوین سولزلایک امتحان کنند و در عین حال، همین موضوع باعث می‌شود تا صنعت بازی از وجود چنین بازی‌هایی اشباع شود. پس از اینکه مشخص شد سبک Phantom Blade Zero اختلاف زیادی با عناوین سولزلایک دارد، حالا به نظر می‌رسد یک بازی دیگر نیز چنین رویه‌ای را پیش گرفته است. بر اساس پیش‌نمایش‌های Black Myth Wukong و صحبت‌های افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، می‌توان گفت که این عنوان به طور کامل یک سولزلایک نخواهد بود. البته، همچنان طرفداران این زیر-ژانر قرار است المان‌های آشنایی را ببینند، اما گویا چرخۀ گیم‌پلی تفاوت‌های ویژه‌ای با آثار سولزلایک دارد. همچنین بازی قرار نیست چندان چالش‌برانگیز باشد.

مدت زمان گیم‌پلی بازی تقریبا ۱۵ ساعت خوهد بود

فنگ جی (Feng Ji)، تهیه‌کننده ارشد Black Myth: Wukong، در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرد که هدف تیم توسعه‌دهنده ساخت اثری است که حداقل به مدت ۱۵ ساعت پلیر را درگیر کند. با این حال، او تاکید کرد که این تخمین ساعات زیادی را که بازیکنان برای یادگیری الگوهای حمله و تسلط بر باس فایت‎‌ها صرف می‌کنند، در نظر نگرفته است. بنابراین در عمل این بازی می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد.

بازی تنوع زیادی در دشمنان و باس‌ها دارد

تریلر منتشر شده از Black Myth: Wukong در مراسم گیمزکام سال گذشته، به دشمنان مختلف و طراحی خلاقانۀ آن‌ها پرداخت؛ از هیولاهای بزرگ و قدرتمند گرفته تا دشمنان کوچک، اما چابک. با این وجود، نسخۀ نهایی Wukong احتمالاً حتی دشمنان بیشتر و متنوع‌تری هم خواهد داشت. در گفت‌وگویی با IGN، تهیه‌کنندۀ بازی، فنگ جی (Feng Ji)، متذکر شد که تیم سازنده قصد دارد بیش از ۱۰۰ هیولا و دشمن منحصر به فرد را در نسخۀ نهایی بازی قرار دهد تا حس هیجان غیرقابل وصفی در ماجراجویی به وجود آید. پس از این مصاحبه، برخی منابع داخلی به حضور ۱۶۰ نوع دشمن و بیش از ۱۸۰ باس فایت اشاره کردند.

داستان Black Myth: Wukong

داستان عنوان Black Myth: Wukong بر اساس یکی از ۴ رمان ادبیات کلاسیک چین، تحت نام سفر به غرب (Journey to the West) نوشته شده است. با یک رمان بسیار طولانی طرف هستیم که ۱۰۰ فصل دارد، اما نیازی نیست پیش از تجربۀ Wukong آن را مطالعه کنید. البته، باید بدانید که این رمان و بازی Black Myth، قصۀ Sun Wukong یا Monkey King را روایت می‌کند.

سان ووکانگ که از یک تخم سنگی در زمان ادغام زمین و بهشت به دنیا آمد، تصمیم گرفت به دنبال Tao برود. Tao نوعی جهان‌بینی در ادیان چینی و فلسفه‌های پیرامون آن است که باید کاملاً به آن‌ها اشراف پیدا کرد تا رشد نهایی معنویت و دانش رخ دهد. Monkey King جاه‌طلبی تبدیل شدن به یک خدا را دارد.

ساختار مراحل

در رابطه با طراحی مرحله، Black Myth: Wukong یک نقش‌آفرینی معمول خواهد بود که بازیکنان مناطقی با طراحی دستی و دقیق را یکی پس از دیگری مورد اکتشاف قرار می‌دهند. بنابراین، انتظار یک اثر جهان باز با اتصال یکپارچه را نداشته باشید. البته، اگرچه همیشه یک مسیر واحد برای پیش‌روی در مراحل وجود دارد، اما مسیرهای جانبی با محتویات فرعی نیز در محیط بازی حضور خواهند داشت تا مهارت‌ها و پاداش‌هایی منحصر به فرد را دریافت کنید. به طور کلی، طراحی مرحلۀ بازی بیش از هر چیز شبیه سری Dark Souls است.

تنها یک درجه سختی و سلاح واحد

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

اگرچه استودیوی Game Science، سازنده بازی موردانتظار Black Myth: Wukong، در تلاش است تا این بازی را از عناوین سولزلایک دیگر جدا کند، اما اشتراکات زیادی با این سبک محبوب دارد که یکی از آن‌ها وجود درجۀ سختی واحد و عدم ارائۀ گزینه‌های مختلف برای تعین سطح چالش است. تعهد سازندگان به ارائۀ تجربه‌ای چالش‌برانگیز باعث می‌شود که در آن بازیکنان مجبور به تسلط بر مکانیک‌های بازی و غلبه بر موانع دشوار از طریق مهارت و استراتژی خود شوند. تیم سازنده در بیانیه‌ای به شرح دلیل چنین تصمیمی پرداخت:

شما نمی‌توانید درجه سختی را تغییر دهید، اما درجه سختی در طول بازی ثابت باقی نمی‌ماند. فلسفه ما این است که بازیکنان مانند یک قهرمان مبارزه کنند. در هنگام توسعه بازی، مجبور به اتخاذ تصمیمات دشواری شدیم. روشی که انتخاب کردیم این بود که بازیکنان تلاش زیادی داشته باشند تا بعد از هر نبرد، بتوانند بهترین روش مبارزه برای آن نبرد خاص را کشف و از طریق تلاش و ممارست بر سختی‌ها غلبه کنند.

رویکرد گیم‌پلی

علاوه بر توانایی تبدیل شدن به موجودات مختلف، Wukong مهارت‌های مختلفی را در اختیا شما قرار می‌دهد تا مبارزات تنوع گرفته و جذاب‌تر شوند. شما می‌توانید در لحظه ۴ عدد از این مهارت‌های ویژه را همراه خود داشته باشید که با فشردن همزمان تریگر سمت راست و یکی از چهار دکمۀ (A,B,X,Y) فعال می‌شوند. این مهارت‌ها با سیستم Cooldown کار می‌کنند؛ به عبارت دیگر، پس از استفاده باید مدتی صبر کنید تا آماده شوند. ما مهارت Ring of Fire یا حلقۀ آتش را دیده‌ایم که دور شخصیت اصلی یک هالۀ دفاعی به وجود می‌آورد و دشمن نمی‌تواند برای مدتی به آن نفوذ کند. این قابلیت، میان شخصیت اصلی و باس فاصله به وجود می‌آورد و در برخی موقعیت‌ها بسیار کارا خواهد بود. یکی دیگر از قابلیت‌ها دشمن را گیج یا Stun کرده و در نهایت قابلیتی هم وجود دارد که کلونی از مانکی کینگ به وجود آورده و دشمن را سردرگم می‌کند. سازندگان اعلام کرده‌اند که بازی در نهایت ۷۲ قابلیت منحصر به فرد خواهد داشت که می‌توانید ۴ عدد از آن‌ها را به همراه داشته باشید.

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

Black Myth: Wukong شامل یک سلاح ثابت می‌شود که بازیکنان در طول ماجراجویی خود تنها از آن استفاده خواهند کرد. سلاحی که از آن صحبت می‌کنیم، یک چوب‌دستی جادویی است که می‌توانید انعطاف‌پذیری آن را افزایش دهید یا آن را آپگرید کنید. توانایی آن را خواهید داشت تا طول این سلاح را در مبارزات افزایش دهید، آن را با المان‌هایی مثل الکتریسیته قدرتمندتر کنید و یا این که دستۀ آن را تغییر دهید.

یکی از نکات مهمی که باید در مورد Black Myth: Wukong و مبارزات آن بدانید، سیستم «موضع‌گیری» است. گیمرها در طول مبارزات باید میان سه موضع مبارزاتی تحت نام‌های Smash Form ،Pillar Form و Thrust Form جابه‌جا شوند. با توجه به موضعی که انتخاب می‌کنید، جایگاه مربوط به گرفتن سلاح در دست تغییر می‌کند. هر یک از موضع‌های نبرد نیز به طور کلی استراتژی، انیمیشن‌ها، کمبوها و چگونگی مبارزات را تغییر می‌دهند. Smash Form اجازه می‌دهد تا با نوک سلاح خود بر دشمنان ضربه وارد کنید؛ Pillar Form بیشتر روی مبارزات دفاعی تمرکز دارد و در نهایت، Thrust Form پیرامون در هم شکستن دفاع دشمنان کارا خواهد بود. جابه‌جا شدن میان موضع‌های مختلف مبارزاتی در طول بازی ضروری خواهد بود و باید با توجه به الگوهای حملات دشمن آن‌ها را انتخاب کنید. این رویکرد باعث می‌شود برای پیروزی نیازمند سطحی از استراتژی باشید.

مبارزه با باس‌ها نیز چالش‌برانگیز خواهد بود، چرا که هر کدام الگوی مبارزاتی پیچیده و سریعی دارند و به همین دلیل بازیکنان باید واکنشی سریع و به موقع داشته باشند. به طور کلی، پیروزی در مبارزات علاوه بر این که به استراتژی‌ و موضع‌گیری صحیح در مبارزات نیاز دارد، واکنش سریع گیمر را نیز طلب می‌کنند.

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

همچنین، باس‌ فایت‌ها فازهای مختلفی خواهند داشت و ممکن است پس از خالی کردن نیمی از خط سلامتی آن‌ها، کشنده‌تر و سریع‌تر شوند. این موضوع باعث می‌شود تا در هر لحظه نیاز به اتخاذ استراتژی‌های مختلف داشته باشید. بنابراین، انتظار یک تجربۀ آسان و پیش‌روی بی‌دردسر را نباید داشت، Black Myth: Wukong قرار است صبر شما را بسنجد. بازی شامل باس فایت‌های فرعی و اختیاری نیز می‌شود. نکتۀ جالب و منحصر به فرد آن است که باس فرعی بازی دقیقاً کیفیتی مشابه با باس‌های خط اصلی داستان دارد و این موضوع اگر تا انتهای تجربه رعایت شود، مطمئناً تحسین‌برانگیز خواهد بود.

در این بازی زره‌ها نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. شما می‌توانید به طور جداگانه لباس، دستکش، شلوار، کلاه و کفش کاراکتر اصلی را انتخاب و شخصی‌سازی کنید. زره‌ها در این عنوان علاوه بر آمار و ارقام مربوط به دفاع در برابر ضربات، یک سری ویژگی Passive نیز خواهند داشت؛ به عنوان مثال، برخی از آن‌ها درصد آسیب‌رسانی یا دفاع در برابر برخی حملات خاص از سوی دشمنان را به ترتیب افزایش و کاهش می‌دهند.

شباهت Black Myth: Wukong به God of War

اگرچه با تاکید روی باس‌ها و اکشن دقیق، تبلیغات Game Science بازی Black Myth را به سمت آثار سولزلایک سوق داده است، اما صحبت اخیر این استودیو شاید بیشتر ماهیت بازی را آشکار کند. به گفته استودیوی Game Science، بازی Black Myth Wukong شباهت بیشتری به فرنچایز God of War خواهد داشت تا عناوین FromSoftware.

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

اگرچه استفاده از دکمه‌های شانه‌ای (L1،L2،R1،R2) برای حملات سبک و سنگین، مبارزات کندتر و حساب‌شده‌تر مبتنی بر جاخالی در این بازی و God of War 2018 به طور مستقیم از عناوین FromSoftware الهام گرفته شده است، اما در نهایت God of War 2018 بیشتر به سمت گیم‌پلی اکشن متمایل شد و به نظر می‌رسد Black Myth Wukong نیز همین کار را انجام دهد. به نظر می‌رسد که مقایسه این اثر با God of War کاملاً درست باشد، چرا که داستان این فرنچایز نیز همواره بر اساطیر، چه یونان و چه نورس، متمرکز بوده است.

آیا Wukong شروع یک سه‌گانه است؟

مدت‌ها می‌شود که برخی منابع داخلی متذکر شده‌اند که بازی Black Myth: Wukong به عنوان بخشی از یک سه‌گانه برنامه‌ریزی شده است. یک منبع داخلی از طریق توییتر فاش کرد:

من اخیراً شایعه‌هایی را خوانده‌ام مبنی بر این که Black Myth: Wukong بخشی از یک سه‌گانه است. من می‌توانم صحت این شایعه‌ها را تایید کنم. استودیوی Game Science اخیراً نشان‌تجاری “BM Jiang Ziya” و “BM Zhoung Kui” را به ثبت رسانده است. توسعه هر دو اثر احتمالاً بعد از عرضۀ بسته‌الحاقی BM Wukong آغاز خواهد شد.

سیستم مورد نیاز Black Myth Wukong

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

نسخه فیزیکی بازی شامل دیسک نخواهد شد

Black Myth: Wukong در زمان عرضه نسخه فیزیکی خود، روی هیچ پلتفرمی دیسک نخواهد داشت. بازیکنان به جای آن، کد فعال‌سازی را دریافت می‌‎کنند. تیم سازنده در بیانیه‌‎ای دلیل این موضوع را شرح داد:

با توجه به فرآیندهای دستی زیاد در تولید نسخه فیزیکی و تعهد ما به کیفیت، با تاسف اعلام می‌کنیم که نمی‌توانیم تحویل فوری همه نسخه‌های فیزیکی را درست پس از انتشار بازی تضمین کنیم و هر دو نسخه فیزیکی بازی همراه با یک کد فعال‌سازی برای Digital Deluxe Edition بازی Black Myth: Wukong عرضه می‌شوند.

این اولین بار است که Game Science یک بازی کنسولی را به صورت جهانی منتشر می‌کند و در حال حاضر با محدودیت‌هایی در منابع مورد نیاز برای واردات، صادرات، حمل و نقل، توزیع و فروش دیسک‌های فیزیکی مواجه است. این عوامل باعث شده که فروش دیسک‌های فیزیکی همزمان با انتشار رسمی بازی برای ما دشوار شود. تیم نشر ما فعالانه در حال حل این مشکلات و بررسی گزینه‌هایی ممکن برای ارائه دیسک‌های فیزیکی است.

نسخه‌های مختلف Black Myth: Wukong

بازی Black Myth: Wukong در قالب نسخۀ استاندارد ۶۰ دلار خواهد بود، اما نسخه‌های دیگری نیز برای خرید دسترس هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

Black Myth: Wukong Digital Edition با قیمت ۷۰ دلار:

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

Black Myth: Wukong Deluxe Edition با قیمت ۱۶۹ دلار:

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

Black Myth: Wukong Collector’s Edition با قیمت ۳۹۹ دلار:

هر آنچه در مورد Black Myth Wukong می‌دانیم؛ غرور چینی‌ها! -

تاریخ عرضه و تاخیر نسخه ایکس باکس

یک ماه پیش، Game Science اعلام کرد که نسخۀ Xbox Series X/S بازی Black Myth Wukong تاخیر خورده و همزمان بازی نسخۀ PS5 و PC در دسترس قرار نخواهد گرفت.

تیم سازنده بیانیۀ زیر را حول این موضوع منتشر کرد:

کاربران PS5 و PC می‌توانند در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ از بازی به صورت کامل لذت ببرند. ما هم‌اکنون در حال بهینه‌سازی بازی برای Xbox Series X/S هستیم تا به سطح استانداردمان برسد. بنابراین، نمی‌توانیم نسخه ایکس باکس را به تاریخ اعلام شده برسانیم. بابت این تاخیر عذرخواهی می‌کنیم و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این نسخه را آماده کنیم. به محض این که بازی روی ایکس باکس به سطح انتظارمان برسد، خبرش را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

source

توسط funkhabari.ir