تهران شهری بین المللی و پایتخت ایران است. در این شهر رفت و آمد بسیار زیاد است و روزانه مسافران بسیاری برای تفریح، مراجعه به پزشکان متخصص، کارهای اداری و… از سراسر ایران به این شهر سفر می‎کنند. تهران دارای موزه‌ها، پارک‌ها، رستوران‎ها، هتل‌ها و سایر مکان‏های تفریحی و گردشگری بسیاری است. این شهر در زمان سلسله زندیه، شهر کوچکی بود و نخستین پادشاه قاجار، آقا محمد خان در سال 1778 تهران را به‏عنوان پایتخت ایران نامگذاری کرد. اگر می‏خواهید نگاهی به شهر تهران و معرفی جاذبه‎ های گردشگری آن داشته باشید  تا با رزرو هتل اقامتی در این شهر داشته باشید با ما همراه باشید.

مشخصات جغرافیایی شهر تهران

تهران از شمال با استان مازندران، از جنوب با استان قم، از غرب با استان البرز و از شرق با استان سمنان همسایه است. این شهر حدودا 730 کیلومتر است و یکی از شهرهای پرجمعیت ایران محسوب می‎شود. تهران دومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه است که در شمال ایران و در دامنه رشته ‌کوه‌های البرز قرار دارد. این شهر را می‌توان به 4 قسمت مختلف شمال، جنوب، غرب و شرق تقسیم کرد. مناطق شمالی تهران مرفه و  مدرن‌تر هستند، اما بخش جنوبی جذابیت کمتری دارد.

معرفی مکان‏های دیدنی شهر تهران

شهر تهران جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و فرهنگی بسیار زیادی دارد. در این شهر نمایشگاه‌های مختلف، بوستان‌ها، تماشاخانه‌ها، پردیس‌های سینمایی، موزه‌ها، کاخ‌ها، مسجدها، کلیساهای بسیاری وجود دارد. برخی از جاذبه‌های گردشگری تهران به شرح زیر است:

دریاچه چیتگر

یکی از بزرگ‏ترین دریاچه‏های مصنوعی ایران، دریاچه چیتگر است. این دریاچه در شمال غرب شهر تهران قرار دارد. این مکان دیدنی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، ماهیگیری، ورزش و… بسیار مناسب است. همچنین در اطراف این دریاچه مرکز خرید بام لند، رستوران، شهربازی، پیست کارتینگ، زیپ لاین، سافاری وحشت و سینما وجود دارد.

کاخ مرمر

یکی از کاخ‏های بسیار زیبا که در مرکز تهران قرار دارد، کاخ مرمر است. در معماری این کاخ هنرهای ایرانی بسیاری مانند آینه‌کاری، گچ‌کاری، خاتم‏‎کاری نقاشی‌های برجسته از تخت جمشید و پل ورسک دیده می‌شود. بازدید از این کاخ برای افرادی که به بناهای تاریخی علاقه‏مند هستند، بسیار لذت‏بخش است.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از مکان‏های دیدنی تهران است. این پل به‏ نمادی مدرن از شمال تهران تبدیل شده است. در این مکان تفریحی امکاناتی مانند فودکورت، کافه و رستوران برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

دربند

یکی دیگر از جاذبه‏های گردشگری بسیار زیبا شهر تهران، دربند است که کمتر کسی پیدا خواهد شد که نام آن را نشنیده باشد. اگر شما در بهار و تابستان از دربند گذر کنید، به آبشار دوقلو می‌رسید که با نام آبشار شیرپلا هم معروف است. این آبشار یکی از مکان‏های دیدنی شهر تهران است. دره اوسون هم از جاذبه‎های دیگر دربند است.

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از کاخ‎های بسیار زیبا کشور ما است که در بافت قدیمی شهر تهران قرار دارد. دسترسی به این مکان دیدنی با وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار راحت است. درصورت بازدید از این کاخ شما سندی زنده از تاریخ و معماری ایران را مشاهده خواهید کرد. همچنین کاخ گلستان در فهرست میراث یونسکو و آثار ملی ايران به ثبت رسیده است.

بوستان ملت

بوستان ملت یکی از پارک‏های قدیمی و بزرگ شهر تهران است. این پارک در دوران پهلوی دوم به بوستان شاهنشاهی معروف بود. بوستان ملت مکانی بسیار مناسب برای گردش و تفریح است و دارای حیات وحش، پردیس سینمای، کافه، رستوران، آبنما، دریاچه مصنوعی و امکانات تفریحی بسیاری است.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال در شمال تهران قرار دارد و یک مجموعه تفریحی ورزشی است. در این مجموعه علاوه‏بر اسکی شما می‏توانید از سورتمه، کوه‌نوردی و سایر تفریحات در این مجموعه لذت ببرید. همچنین پیست اسکی توچال خیلی از تهران دور نیست. درنتیجه به شما پیشنهاد می‏کنیم که در سفر به تهران از بخش‌های پیست اسکی آموزشی، پیست اسکی سرعت و پیست اسکی تفریحی استفاده کنید.

موزه حیات وحش دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد مکانی بسیار مناسب برای آشنایی با حیات وحش و جانداران است. زیرا این موزه مملو از حیوانات تاکسیدرمی ‌شده است و شما در این موزه می‌توانید سیر تحول جانداران را تماشا کنید. در این موزه تاکسیدرمی‌های کمیابی مانند پوست ببر مازندرانی منقرض ‌شده وجود دارد. شما با بازدید از این موزه با بیش از 26 گونه از موجودات مختلف مانند جوندگان، گوشت‌خواران، گربه‌سانان و… آشنا خواهید شد. مجسمه دایناسور گیاه‌خوار با طول حدود 6 متر نیز در ورودی موزه، یکی از نقاط جذاب این مکان است.

برج میلاد

برج میلاد چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر تهران دارد که روزانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‏کنند. در برج میلاد پاساژ‌های مدرن، رستوران‌ و کافه‌ها، سالن‌های کنسرت، سینما ایکس بعدی، زیپ لاین و‌‌.‌‌.‌‌.‌‌ برای رفاه حال بازدیدکنندگان وجود دارد.

پارک لاله

یکی دیگر از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران، پارک لاله است. این پارک در دوره پهلوی دوم به پارک تبدیل شد و قبل از آن مکانی برای سوارکاری و رژه ارتش بود. در پارک لاله درختان چنار، سرو و اقاقیا وجود دارد که باعث ایجاد فضای سرسبز فوق‌العاده‌ای در پارک شده است. همچنین پارک لاله دارای زمین بسکتبال، والیبال و میز شطرنج است و یک کتابخانه نیز برای کودکان در این پارک ساخته شده است.

بام لند

مجموعه بام لند در کنار دریاچه چیتگر قرار دارد و یکی از مکان‏های دیدنی‌ شهر تهران است. معماری بام لند ترکیبی از معماری قدیمی ایرانی مانند بادگیرهای یزد، ستون‌های تخت جمشید و المان‌های مدرن و لوکس است. این مجموعه شامل 12 ساختمان دو طبقه است و به‏عنوان اولین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز محسوب می‌شود. در بام لند مراکز خرید فوق‌العاده‏ای وجود دارد و علاوه‏بر آن این مجموعه دارای کافه‌ و رستوران‌‎ها، امکانات تفریحی جذاب مانند آمفی‌تئاتر روباز، مسیر پیاده‌روی، ماهیگیری، مجموعه تفریحی کودکان، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، مجموعه ساحل شنی پرشین، قایق‌سواری و… است.

سفر به تهران و بازدید از مکان‎های گردشگری

شهر تهران یکی از شهرهایی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. پیشنهاد می‎کنیم قبل از سفر به تهران لیستی از مکان‏های تفریحی و گردشگری تهیه کنید تا بتوانید برنامه‎ریزی خوبی برای سفر خود داشته باشید. در این شهر شما می‎توانید اقدام به رزرو هتل و هتل آپارتمان تهران کنید. درواقع شما با هر بودجه‏ای این امکان را خواهید داشت که هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای رزرو هتل می‏توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید تا بهترین هتل یا هتل آپارتمان را متناسب با بودجه خود رزرو کنید.

source

توسط funkhabari.ir