اخیراً نتایج تحقیقی که توسط شرکت اکتیویژن در اوایل سال جاری میلادی و بر بازیکنان بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 انجام داده بود منتشر شده و این نتایج اطلاعات جالبی را از رفتار بازیکنان بازی‌های این شرکت در اختیار عموم قرار می‌دهد.

سیستم‌های مچ‌میکینگ بازی‌های رقابتی عمدتاً برای اینکه بتوانند رقابت‌های متعادل‌تر و جذاب‌تری را خلق کنند به این شکل عمل می‌کنند که اطلاعات رفتاری بازی‌های قبلی بازیکنان را از قبیل تعداد دفعاتی که کشته شده‌اند یا تعداد بازیکنانی که شکست داده‌اند را جمع‌آوری کرده و با استفاده از آن‌ها سعی می‌کنند تا برای بازی بعدی، بازیکنانی را مقابل یکدیگر قرار دهند که آمار نزدیک به یکدیگر دارند.

برای انجام این تحقیق، اکتیویژن از جامعه‌ی آماری بازیکنان بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در آمریکای شمالی استفاده کرد. به این شکل که این بازیکنان را به دو گروه مساوی تقسیم کرد و برای نیمی از آن‌ها الگوریتمی طراحی کرد که در زمان مچ‌میکینگ، کم‌ترین میزان توجه به آمارهای مربوط به مهارت بازیکن را در آن لحاظ می‌کند و برای نیمه‌ی دیگر از همان الگوریتم تثبیت‌شده‌ی مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت استفاده می‌کرد.

یافته‌ی این تحقیق نشان می‌دهد که گروه اول، بیشتر از گروه دوم، تجربه‌ی بخش آنلاین بازی را رها کرده‌اند. طبق داده‌های اکتیویژن، حدود ۱۰٪ از افرادی که در گروه اول قرار داشتند و مشخصاً مهارت بالاتری از دیگر بازیکنان داشتند بیشتر از قبل به بازی برمی‌گشتند (دلیل آن هم واضح است؛ بیشتر و راحت‌تر برنده می‌شدند!) ولی باقی ۹۰٪ بازیکنان بیشتر از قبل قید بازی‌های آنلاین Call of Duty: Modern Warfare 3 را می‌زدند و آن را رها می‌کردند.

اکتیویژن معتقد است که این آمار باید برای همان ۱۰٪ بازیکن ماهر نیز مهم باشد. چراکه در صورت نبود این ۹۰٪ بازیکن و رها شدن بازی توسط آن‌ها، دیگر نسبت بازیکنان حرفه‌ای و ماهر ۱۰٪ نخواهد بود و این نسبت به سرعت شروع به تغییر می‌کند؛ در نهایت نیز به نقطه‌ای می‌رسد که هر روز بازیکن کمتری برای رقابت وجود داشته باشد.

در بخش دیگری از این بررسی نوشته شده که اکتیویژن برای انجام این بررسی تنها اولویت مهارت را در مچ‌میکینگ کاهش داده و آن را حذف نکرده است. اکتیویژن می‌گوید که اگر فاکتور مهارت را در مچ میکینگ حذف می‌کرد، بازی برای بسیاری از بازیکنان غیرقابل بازی می‌شد.

همچنین اکتیویژن بررسی‌های دیگری نیز داشته که در آن شدت سخت‌گیری الگوریتم در قرار دادن بازیکنان با مهارت یکسان مقابل یکدیگر را بالا برده و آن نیز نتیجه‌ی منفی بر تجربه‌ی بازیکنان داشته است. به این صورت که بازیکنان در ۸۰٪ مواقع با بازیکنانی مواجه می‌شدند که تکراری هستند و در بازی قبلی نیز حضور داشتند.

در نهایت اکتیویژن تاکید کرده که قرار نیست این رویکر را در آینده در پیش بگیرد و در ادامه باز هم تلاش می‌کند تا تعادل خوبی را در بازی‌های خود اعمال کند.

source

توسط funkhabari.ir