خبر آنلاین نوشت: زمانی، آدولف هیتلر و فردیناند پورشه برای ساخت و تولید فولکس واگن بیتل با یکدیگر متحد شدند؛ در این پروژه پورشه نقش مهندس مغز متفکر و هیتلر نقش سیاستمداری باهوش را بازی میکرد.
بیتل توسط فردیناند پورشه طراحی شده بود و دارای شکل منحصر به فرد و منحنیهای زیادی بود و به دلیل مقرون به صرفه بودن، کاربردی بودن و قابل اعتماد بودن شهرت داشت. این طرح به نماد دهه ۱۹۶۰ تبدیل شد و ایده “کوچک بودن زیباست” را تجسم کرد.
تولید بیتل در آلمان در اواخر دهه ۱۹۷۰ متوقف شد. با این حال، در سال ۱۹۹۸، فولکس واگن نیو بیتل معرفی شد، با این هدف که جوهره طراحی اصلی را با چاشنی مدرنیته به تصویر بکشد، اگرچه در واقعیت بیشتر شبیه یک فولکس واگن گلف بود. نسخه دیگری از این خودرو در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، اما فروش به طور پیوسته در حال کاهش بود.
ایده ساخت فولکس واگن بیتل
ایده برای ساخت خودروی کوچکی بود که میتوانست در امتداد اتوبانهای جدید آلمان با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت یک خانواده ۵ نفره را حمل کند. قرار بود ۹۹۰ مارک رایش قیمت داشته باشد، که در سال ۱۹۳۶ حدود ۳۱ هفته دستمزد کارگران آلمانی متوسط بود.
با این حال ساخت این خودرو با اختلافاتی با سایر شرکتهای خودروسازی همراه شد. خودروساز چک تاترا مدعی شد که پورشه از طرحهای آنها، بهویژه طرحهای هانس لدوینکا، مهندس مورد تحسین هیتلر، کپی کرده است. تاترا اقدامات قانونی را انجام داد، اما هیتلر اتریش را تصرف کرد، کارخانه تاترا را تصرف کرد و نمایش خودروهای مشابه VW لدوینکا را ممنوع کرد. در سال ۱۹۶۱، فولکس واگن مبلغ قابل توجهی را در یک توافق خارج از دادگاه به تاترا پرداخت کرد. در آن زمان، فولکس واگن به یک موفقیت جهانی دست پیدا کرده بود.
همچنین، اسم “Beetle” تا پس از پایان جنگ جهانی دوم برای این خودرو مورد استفاده قرار نگرفت. این انتخاب برای تغییر تصویر ماشین از مرتبط بودن آن با تبلیغات نازی به یک ماشین شاد و معمولی روزمره بود.
source