آنریل انجین 5 از لحاظ گرافیکی یک پیشرفت قابل‌توجه به‌حساب می‌آید. هر چند بازی‌های ساخته‌شده با این موتور، عملکرد قابل‌قبولی چه روی کنسول‌ها و چه کامپیوتر نداشته‌اند. بازی جدید Marvel Rivals، بار دیگر انگشت انتقاد را به سوی آنریل انجین 5 برگرداند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که کنسول ایکس باکس سری اس، این بازی را با وضوح 540p اجرا می‌کند و خروجی به هیچ عنوان در قد و قواره‌ی نسل جدید نیست.

دیجیتال فاندری، متخصص بررسی فنی بازی‌ها و سخت‌افزار گیمینگ، ویدیو تازه‌ای در مورد بازی Marvel Rivals منتشر کرد. آنها این بازی رقابتی را از لحاظ قابلیت‌های فنی، گرافیک و عملکرد روی کنسول‌ها و کامپیوتر بررسی کرده‌اند. نکته قابل‌توجه آن است که نسخه‌ی کنسول از فناوری نورپردازی ویژه‌ Lumen Global Illumination استفاده می‌کند. این در حالی است که نسخه‌ی کامپیوتر بدون نورپردازی پویا منتشر شده است.

بازی مارول رایولز روی هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X با وضوح اولیه 1440p اجرا می‌شود اما این وضوح به 810p افت پیدا می‌کند. وضعیت برای کنسول سری اس بدتر است. کل قابلیت‌های گرافیکی در این نسخه حذف شده است و حتی خبری از سایه‌های کاراکترها نیست. وضوح بافت‌های محیط و کاراکترها هم به حداقل رسیده است. وضوح اولیه 972 پیکسل است که به 540 پیکسل کاهش پیدا می‌کند. لگ و استاتر مشابه دیگر بازی‌های ساخته‌شده با آنریل انجین 5 دیده می‌شود.

بازی‌های آنریل انجین 5

وضعیت بازی‌های آنریل انجین 5

هر چه زمان می‌گذرد، بیشتر ضعف‌های فنی آنریل انجین 5 مشخص می‌شود. هفته‌ی گذشته یک ویدیو تحلیلی منتشر شد که نشان داد حتی کارت گرافیک قدرتمند RTX 4080 هم از پس اجرای بازی‌ها برنمی‌آید. ویدیویی توسط MXBenchmarkPC منتشر شد و دوازده بازی ساخته‌شده با موتور گرافیکی اپیک گیمز تست شدند. کارت گرافیک غول انویدیا به زحمت توانست بیشتر از سی فریم در بازی‌هایی مانند Hellblade 2 ارائه کند و این DLSS بود که به کمک این کارت گرافیک آمد.

در حال حاضر، اجرای بازی‌های آنریل انجین 5 با وضوح 4K‌ و فریم ریت ثابت یک آرزو به نظر می‌رسد. عناوینی مانند Immortals of Aveum هم به خاطر مشکلات این موتور ضربه خوردند. تنها راه دریافت یک سرعت فریم ثابت و قابل‌قبول، استفاده از ابزارهای آپ‌اسکیل گرافیکی همانند DLSS است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضوح 4K نیتیو با این موتور را باید از سر بیرون کرد. این خبر بدی برای بازی‌سازهایی است که برای کنسول‌های نسل نهم بازی می‌سازند. آنها باید محدودیت‌های فنی این موتور را از همان ابتدا درک کنند.

سی‌دی پراجکت مشغول ساخت بازی ویچر 4‌ با آنریل انجین 5 است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که آنها در حال بهینه‌سازی این موتور ویژه هستند و ممکن است که اوضاع فنی این ابزار خوش‌نام در آینده تغییر پیدا کند. در حال حاضر به هیچ‌کدام از بازی‌های ساخته‌شده با آنریل انجین 5 نمی‌توان اعتماد کرد و مشکلات فنی، استاتر و لگ و افت فریم و وضوح به قوت خود باقی مانده‌اند. نظر شما چیست؟

منبع:‌ Wccftech

source

توسط funkhabari.ir