پرتابه ای از هوا بعد از شهادت اسماعیل هنیه مورد توجه مردم قرار گرفته است بعد از اعلام رسانه ها مبنی بر ترور اسماعیل هنیه به وسیله پرتابه ای از هوا بسیاری از مردم برایشان سوال شده که این پرتابه چیست و چگونه انجام شده است‌.

پرتابه ای از هوا چیست

در تعریف علمی پرتابه ای از هوا نیروی وارد شده به یک جسم و حرکت جسم با نیروی گرانش گفته میشود اما تعریف عامیانه پرتابه از هوا در ترور به جسم منفجره ای گفته میشود که وارد شدن نیرو به آن از آسمان به محلی برخورد میکند.

پرتابه ای از هوا به جسمی گفته میشود که از جایی شلیک شده باشد.

پرتابه ای از هوا چیست و یعنی چه و چگونه عمل میکند +عکس

این فرایند میتواند مربوط به یک ریز پرنده باشد یا وسیله ای شبیه آر پی جی که یک جسم منفجره را شلیک کرده باشد علت اینکه گفته نمیشود حمله پهپادی صورت گرفته چون پهپادی در محل حضور نداشته یا موشکی شلیک نشده و صرفا توسط یک بمب کوچک با انفجار قوی توسط یک نیروی خارجی شلیک شده است.

پرتابه ای از هوا یعنی چه

پرتابه ای از هوا در زندگی روزمره ما دیده میشود مثل پرتاب کردن یک توپ در هوا و یا ضربه زدن به توپ به عنوان یک پرتابه هوا شناخته میشود.

حرکت جسم بر اثر نیروی وارد شده بر آن در جهت آسمان را میتوان تعریف درستی از پرتابه هوا عنوان کرد.

اگرچه هر جسمی که در فضا حرکت می‌کند یک پرتابه است، اما این عبارت معمولاً در جنگ و ورزش یافت می‌شود (به عنوان مثال، توپ پرتاب شدهٔ بیسبال، فوتبال با لگد، گلوله شلیک‌شده، تیر شلیک‌شده، سنگ رهاشده از منجنیق نوعی از پرتابه هستند).

بسیاری از پرتابه‌ها (مثل خمپاره)، می‌توانند مواد منفجره یا دیگر مواد شیمیایی یا زیستی را حمل کنند. صرف نظر از بار انفجار، پرتابه‌ها را می‌توان به‌شکلی طراحی کرد که باعث آسیب‌های ویژه نیز بشوند، مثل آتش‌زایی یا مسمویت.

source

توسط funkhabari.ir