عکس جوانی جمیله شیخی نقش ماهرخ مادر شوهر صحرا در سریال پاییز صحرا که در ۲ خرداد ۱۳۸۰ در سن 71 سالگی درگذشت.

بازیگر نقش ماهرخ مادر شوهر صحرا در سریال پاییز صحرا کیست +عکس جوانی

بازیگر نقش ماهرخ مادر شوهر صحرا در سریال پاییز صحرا کیست

جمیله شیخی ۹ اردیبهشت ۱۳۰۹ در زنجان بود او مادر زنده یاد اتیلا پسیانی و مادربزرگ ستاره پسیانی است.

جمیله شیخی از قبل انقلاب وارد سینما شد و در سال ۱۳۵۴ با فیلم خانه خراب نصرت کریمی اولین تجربه حرفه ای خود را در سینما به دست اورد.

جمیله شیخی بازیگر نقش ماهرخ مادر شوهر صحرا در سریال پاییز صحرا

بیوگرافی جمیله شیخی

جمیله شیخی در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۰۹ در شهر زنجان به دنیا آمد. از کودکی توسط پدر و مادرش که خانواده‌ای دوستدار فرهنگ بودند، به بازی در نمایش‌های مدرسه تشویق می‌شد و در دوران دبیرستان، در جلسات انجمن ادبی شرکت کرده و نمایش‌هایی را اجرا می‌کرد.

او ابتدا از شاگردان کلاس آواز فاخره صبا بود که سپس توسط صبا به شاهین سرکیسیان معرفی شد. پس از آن، به استادان دیگر تئاتر مراجعه کرده و آموزش‌های تئاتر را فرا گرفت. جمیله شیخی اوّلین فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۳۶ با نمایش “پدر” آغاز کرد.

عکس جوانی جمیله شیخی نقش ماهرخ مادر شوهر صحرا در سریال پاییز صحرا که در ۲ خرداد ۱۳۸۰ در سن 71 سالگی درگذشت.

سوابق

آتیلا پسیانی فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.شروع فعالیت هنری بازی را از تئاتر و از سال 1356 آغاز کرد و بازی در سینما را هم از سال 1360 با فیلم عفریت به کارگردانی فلک نازی شروع کرد.و در طول بیش از چهار دهه فعالیت، یکی از پرکارترین بازیگران ایرانی به‌شمار می‌رفت و در بیش از ۴۰ نمایش، حدود ۸۰ فیلم و بیش از ۷۰ مجموعه حضور یافت.

همچنین ببینید

بازیگر نقش مادر صحرا در سریال پاییز صحرا +بیوگرافی و سرنوشت و عکس

بیوگرافی حسن بلور بازیگر نقش پدر صحرا در سریال پاییز صحرا +عکس

فوت و درگذشت

جمیله شیخی، در روز پنج‌شنبه سوم خرداد (۱۳۸۰) در سن ۷۱ سالگی بر اثر سکته قلبی دیده از جهان فروبست. پیکر وی روز ششم خرداد (۱۳۸۰) در قطعه‎ی هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. استادان بزرگ تئاتر مانند بهرام بیضایی و احمد کامیابی مسک در مراسم درگذشت وی شرکت کردند.

source

توسط funkhabari.ir