سفر کردن بدون‌شک یکی از تفریحات منحصربه‌فرد افراد برای تجربه هم‌زیستی هرچند کوتاه با ملیت‌های مختلف در جاذبه‌های جدید طبیعی و تاریخی است. یکی از شهرهایی که در طول سال همواره میزبان بسیاری از ایرانیان بوده، استانبول است. استانبول با مکان‌های گردشگری و مراکز تفریحی بسیاری که در خود جای داده، بسیاری از افراد را برای داشتن یک سفر مهیج ترغیب می‌سازد. حال برای سپری کردن روزهایی به‌یادماندنی در ابتدا می‌بایست بلیط تهران استانبول خود را خریداری کرده و لیستی از مراکز تفریحی این شهر تهیه نمایید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به خانه خون آشام، موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳، شهربازی اکستریم ادونچرز، پارک آبی مارین و… اشاره کرد.

معرفی بهترین مراکز تفریحی استانبول

استانبول به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای توریستی دنیا، سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. برای رفتن به این شهر با یک پرواز خارجی، تنها کافیست بلیط خود را در تاریخ موردنظرتان تهیه کرده و چندی بعد در دل این شهر اروپایی آسیایی قدم بزنید. مراکز تفریحی استانبول که بسیار متنوع و گسترده نیز بوده، همواره لحظات مهیج و بی‌نظیری را برای گردشگران رقم می‌زنند. از جمله این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خانه خون آشام استانبول

یکی از مهیج‌ترین مکان‌هایی که هر گردشگر می‌تواند در آن حضور داشته باشد و هیجان، شور و نشاط خاصی را تجربه کند، خانه خون‌آشام است. معماری خارق‌العاده این مکان در ابتدا توجه همه را به خود جلب می‌کند؛ در این مکان دیوارها با نورپردازی ویژه‌ای به رنگ قرمز درآمده‌اند و صداهایی ترسناک به گوش می‌رسند. تزئینات و دکوراسیون این خانه از دیوارها گرفته تا لوسترها و تابلوها نیز همگی عجیب و ترسناک هستند که می‌تواند تداعی‌کننده حضور خون‌آشام‌ها باشد.

موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳

یکی از مراکز تفریحی استانبول که پس از تهیه بلیط تهران استانبول می‌تواند انتخابی عالی برای کسب تجربه‌ای تاریخی باشد، موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳ است. افراد علاقه‌مند به موزه‌گردی در این مجموعه شاهد نقاشی‌های سه بعدی و سراسر نما خواهند بود. در این موزه می‌توانید نقاشی‌ها و صحنه‌هایی نشات گرفته از جنگ‌های تاریخی استانبول را مشاهده نمایید که به‌صورت سه بعدی به تصویر کشیده شده‌اند..

موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳

شهربازی اکستریم اونچرز

اگر سراسر استانبول را بگردید می‌توانید پارک‌های موضوعی و شهربازی‌های بسیاری را مشاهده نمایید؛ اما شهربازی اکستریم تفاوت‌های بسیاری با دیگر شهربازی‌ها دارد. این شهربازی با وسعت ۸۰۰۰ مترمربعی خود، دارای تجهیزات و وسایل بسیار باکیفیت بوده و شما می‌توانید هم از فضای سرباز و هم سرپوشیده آن بهره ببرید. در این مجموعه تفریحی بازی‌هایی چون سرسره کودکان، زیپلاین و 47 بازی دیگر وجود دارند که برای تمامی افراد خانواده مناسب هستند.

پارک آبی مارین

عنوان وسیع‌ترین پارک‌های آبی استانبول به پارک آبی مارین تعلق داشته که به سبب داشتن انواع استخر، سیاه‌چاله‌های دورانی، زمین‌های بازی و… تفاوت‌های بسیاری میان پارک آبی مارین و دیگر پارک‌های آبی استانبول وجود دارند. پس از تهیه بلیط تهران استانبول و رسیدن به مقصد، می‌توانید برای رفع خستگی و فراغت بال خود را مهمان این پارک آبی نمایید.

اسفانبول یا ویالند

یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های جهان، شهربازی ویالان با مساحتی بالغ بر 200 هزار مترمربع بوده که در قسمت گلدن هرن استانبول جای گرفته است. در این پارک می‌توانید حضور در بخش‌هایی مانند سرگرمی، بخش خرید، بخش تاریخی و بخش ماجراجویی را تجربه نمایید. هر بخش خود شامل قسمت‌هایی چون دنیای بازی و افسانه، دنیای ماجراجویی، پارک موضوعی، رودخانه دیوانه و… می‌شود.

پارک مینیاتوری

پارک مینیاتوری جزء اولین انتخاب‌های گردشگرانی بوده که که به استانبول سفر می‌کنند. قطعاً اولین چیزی که پس از رزرو بلیط تهران استانبول پیش چشم افرادی که تجربه سفر به این شهر را داشته‌اند مجسم می‌شود، زیبایی‌های این پارک منحصربه‌فرد است. در این مجموعه می‌توانید سازه‌ها و ماکت‌هایی بسیار زیبا و خلاقانه را شاهد باشید که در وسعت ۶۰ هزار مترمربعی ایجاد شده‌اند. شما در پارک مینیاتوری وارد فضایی سرسبز و وسیع خواهید شد که ماکت جاذبه‌های دیدنی از چندین مکان مختلف در آن‌جا وجود دارد.

موزه مادام توسو

سری موزه‌های مادام توسو در کشورهای مختلفی احداث شده که اولین آن در شهر لندن بنا گردید. عروسک‌های بومی این موزه توسط یک هنرمند فرانسوی ساخته شده و طراحی صورت آن‌ها با الگوبرداری از چهره اشخاص معروف انجام گرفت. شما می‌توانید در این موزه با شخصیت‌های معروف تاریخی و هنری آشنا شوید.

موزه مادام توسو

معرفی دیگر مراکز تفریحی استانبول

مراکز تفریحی استانبول تنها به این موارد خلاصه نشده و این شهر میزبان جاذبه‌های بسیاری است که چه از نر معماری و چه از نظر امکاناتف گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. از جمله جاذبه‌هایی که پس از تهیه بلیط استانبول تهران لازم است تا آن‌ها در لیست خود بگنجانید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موزه اسباب بازی استانبول
  • پلکان کاموندو
  • موزه هنرهای مدرن
  • آکواریوم استانبول
  • موزه باریش مانچو
  • پارک امیرگان
  • ساحل یشیل کوی چیرز

سخن پایانی

پس از تهیه بلیط تهران استانبول و نشستن در یک پرواز خارجی به مقصد این شهر، با در دست داشتن لیست مراکز تفریحی می‌توانید از لحظه‌لحظه سفر خود لذت ببرید. مراکز تفریحی و گردشگری استانبول بسیار متنوع بوده و از نظر امکانات و زیبایی گردشگران را سر ذوق می‌آورند. در این شهر شما می‌توانید با حضور در پارک آبی مارین، موزه تاریخی پانوراما ۱۴۵۳، خانه خون آشام و… یک سفر به‌یادماندنی و تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید.

source

توسط funkhabari.ir