دو تن از اعضای قدیمی استودیوی بانجی یعنی لوک اسمیث و مارک نوزورثی که سالها روی مجموعهی دستینی کار کرده بودند، پس از لغو پروژه Payback از این استودیو جدا شدند.
این موضوع اخیراً در پادکست جف گراب، خبرنگار مشهور صنعت بازیهای ویدیویی مطرح شد. ظاهراً بعد از لغو بازی Payback که توسط این دو نفر در حال توسعه بود و در جهان سری بازیهای Destiny هم جریان داشت و البته تاکید شد که این بازی Destiny 3 نبوده است.
البته در ادامهی پادکست، گراب صحبتهای خود را به این شکل اصلاح کرد:
بهتر است به این شکل بگوییم که آنها به دلیل تغییر ساختارهای استودیو و مدیریت، استودیو بانجی را ترک کردهاند.
ظاهرا استودیوی بانجی، پروژهی Payback را اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد یا اوایل تیرماه امسال) لغو کرده و آن را برای همیشه کنار گذاشته است.
چهارشنبه هفته گذشته بود که استودیو بانجی اعلام کرد ۲۲۰ نفر (معادل حدود ۱۷ درصد) از نیروهای انسانی خود را اخراج کرده است. این در حالی بود که قبلتر هم بانجی ۱۵۵ نفر از اعضای خود را بین بخشهای مختلف شاخهی سرگرمیهای تعاملی سونی پخش کرده است.
منابع مختلفی تایید کردهاند تصمیمگیری در مورد این تعدیلها، طی هفتههای ابتدایی سال ۲۰۲۴ میلادی و حتی پیش از انتشار بسته گسترشدهنده The Final Shape انجام شده و تصمیم بر اجرای آن بدون در نظر گرفتن عملکرد تجاری و کیفی این محتوا گرفته شده بود.
برخی کارشناسان معتقدند این اتفاقها به خاطر عدم تحقق انتظارات سونی از بانجی رخ داده است. چرا که سونی پس از هزینه بیش از سه میلیارد دلاری که برای خرید بانجی پرداخت، بازخورد کافی را از این استودیو و محتواهای اضافی بازی Destiny 2 دریافت نکرد.
source