طراح Valorant باور دارد مقایسه این بازی با کانتر استرایک و اورواچ عادلانه نیست. حدود چهار سال از زمانی که بازی Valorant منتشر شد می‌گذرد. عنوانی که توانسته در طی این مدت جایگاه قابل توجهی در قلمرو بازی‌های شوتر پیدا کند. ویژگی متمایز بازی Valorant این است که توانسته المان‌های شوتر تاکتیکی را با عناصر آثار شوتر قهرمان محور ترکیب کند. بر همین اساس معمولا شاهد مقایسه شدن این عنوان با بازی‌هایی مانند Counter-Strike: Global Offensive و Overwatch هستیم. هرچند سازنده این بازی یعنی استودیو Riot Games مخالف این مقایسه است. سازندگان بازی Valorant باور دارند مقایسه‌های این‌ چنینی سطحی هستند و این بازی یک اثر کاملا متمایز است که هویت خاص خودش را دارد.

Hrfan Gylfason، مدیرتولید و محصول استویدو Riot Games اظهار کرد:

من فکر می‌کنم ما هویت خودمان را داریم و دوست نداریم با بازی‌های دیگر مقایسه شویم. فکر نمی‌کنم این مقایسه درباره بازی‌های دیگر و همچنین درباره چیزی که Valorant به آن تبدیل شده منصفانه باشد. به نظر من موضوع بیشتر به این پرسش پیوند می‌‌خورد که ما برای چه انگیزه‌ای بازی می‌سازیم و چه گیم‌‌پلی فانتزی‌ای را برای بازیکنان فراهم می‌کنیم. این سوالی ظریف‌تر است.

Valorant یا Overwatchتمرکز سازندگان روی ارائه تجربه‌ای خاص

Gylfason در ادامه همین مصاحبه گفت: «من Valorant را یک شوتر قهرمانی در نظر نمی‌گیرم.» این اظهار نظر نشان می‌دهد سازندگان این عنوان بر چه اساس آن‌قدر به خود مطمئن بوده‌اند که آن را برای بازار پر رقابت کنسول‌ها منتشر کنند. حتی با اینکه ژانر شوتر بیشتر از هر وقت شلوغ شده است. مدیر تولید این اثر همچنین باور دارد که ولورنت دست روی برطرف کردن یک نیاز و خلا خاص گذاشته است و این کاری است که هر اثر به نوبه خود انجام می‌دهد. در نتیجه در این بازار برای همه جا هست.

همان‌طور که ژانر رقابتی شوتینگ به تکامل خود ادامه می‌دهد، جایگاه بازی Valorant با بهره‌گیری از ترکیب منحصر به فرد عناصر شوتر تاکتیکی و شوتر قهرمان محور استحکام بیشتری پیدا می‌کند. هنوز برای پاسخ به اینکه آیا این بازی در آینده میان برترین آثار ژانر شوتر به حیات خود ادامه خواهد داد یا خیر زود است. اما با مکانیک و ایده‌ استثنایی‌ای که دارد قطعا از پتانسیل بالایی برخوردار است.

منبع: Gamesradar

source

توسط funkhabari.ir