گلن اسکوفیلد از مهره‌های ارشد بازی کالاف دیوتی و خالق Death Space در مصاحبه‌ای تازه به مشکلات بازی The Callisto Protocol پرداخت. این بازی ترسناک نتوانست نظر منتقدان و اکثریت گیمرها را به خود جلب کند و همچنین فروش قابل‌توجهی هم نداشت. بسیار کوتاه بودن بازی را یکی از نقاط ضعف خواندند و کارگردان، معتقد است که شرکت Krafton، زمان کافی برای توسعه‌ی یک بازی کامل را به آنها نداده است.

اسکوفیلد پس از انتشار بازی پروتکل کالیستو از استودیو Striking Distance جدا شد و رؤیای ساخت یک سه‌گانه از این سری برای همیشه از بین رفت. او در گفتگو با کانال یوتیوب دن الن گیمینگ به مسائل مالی توسعه‌ی یک بازی مدرن اشاره کرد و گفت:‌ «هزینه‌ی ساخت کالیستو چهار برابر Dead Space‌ بود، اما فکر می‌کنم قیمت بازی حدود ده دلار بیشتر بود. پسر تازه داریم در مورد صدها توسعه‌دهنده هم حرف می‌زنیم، میفهمی چی میگم؟»

کارگردان بازی The Callisto Protocol نیازمند زمان بیشتر بوده است و شرکت کرفتون، این امکان را در اختیار او قرار نداده است: «حدود سه ماه و نیم زمان می‌خواستم و برای مدت‌ها فکر می‌کردم که این فرصت را به من می‌دهند. اکتبر یا سپتامبر 2021 که به من فرصت بیشتر می‌دهند و اینکه هر چه دوست دارید در بازی بریزید.» اسکوفیلد تمام تعطیلات پایان سال 2021 را به ایده پردازی پرداخت و به دنبال گسترش بازی بود، اما کرفتون از تصمیم اولیه پشیمان شد.

کارگردان پروتکل کالیستو در ادامه افزود: «دسامبر 2022 بود و تعدادی به استودیو سر زدند و به من آنها گفتم که ساخت بازی به این زودی‌ها تمام نمی‌شود. (به آنها گفتم که) این بازی هزینه‌ی بیشتری می‌خواهد. اما اگر همان‌طور ادامه دهیم و تغییری ایجاد نکنیم، نیازمند افزودن نیروهای تازه نیستیم. اما اگر می‌خواهید بازی کامل شود، باید سه ماه و نیم آینده با تمام توان کار کنیم و اینکه باید تعداد نیروها را بالا ببریم. حدود سی تا چهل نفر نیروی تازه می‌خواهم.»

شکست بازی The Callisto Protocolکرفتون عامل انتشار ناقص بازی The Callisto Protocol

کار با مدیران کرفتون در طی چند سال اول بسیار خوب پیش رفته است. این سال آخر توسعه بود که بازی The Callisto Protocol به مشکل خورد و طاقت مدیران و سرمایه‌گذاران هم به سر آمد. گلن اسکوفیلد در این مورد گفت:‌ «ما به شرکتی عمومی تبدیل شدیم و تیم مدیران و این چیزها سر کار آمد که ما را محدود کردند. پروتکل کالیستو تنها بازی چهار سال اخیر کرفتون بود و آنها حتی نمی‌توانستند بازی ما را منتشر کنند و ما خودمان بازی را پابلیش کردیم.» هر چند Krafton به‌عنوان ناشر بازی در صفحه‌ی استیم درج شد، اما بخش بزرگی از فرایند انتشار را اعضای استودیو Striking Distance جلو برده‌اند.

خالق بازی Dead Space در ادامه گفت که سال آخر توسعه، حال خوبی نداشته است و حدود 27 کیلو وزن کم کرده است. وی معتقد است که اگر به روزهای آغاز پروژه باز گردد، هیچ‌گاه اجازه‌ی انتشار آن را نخواهد داد و به درخواست‌های کرفتون اعتنا نمی‌کرد. به نظر می‌رسد که کرفتون در پایان توجهی هم به اسکوفیلد نکرده است و او را نادیده گرفته‌اند و دوران بسیار سختی را پس از انتشار بازی تجربه کرده‌اند. این در حالی است که کرفتون قرار بوده به آنها زمان کافی برای ساخت چند بازی دیگر بدهد و اجازه دهد مانند سازندگان ویچر به پختگی برسند.

بخش بزرگی از محتوای بازی پروتکل کالیستو در نهایت حذف می‌شود. تعداد باس‌فایت‌ها کاهش پیدا می‌کند. تنوع دشمنان کم‌تر می‌شود و تمامی ایراداتی که منتقدان به آن می‌گیرند در نتیجه‌ی تصمیمات اشتباه مدیریت پدید می‌آیند. نظر شما چیست؟ آیا The Callisto Protocol بازی بدی بود؟

منبع: GamesRadar

source

توسط funkhabari.ir