استودیو سازنده بازی مستقل HAAK، اخیرا ادعا کرده که توسعه بازی برای ایکس باکس پر از مشکل است. این استودیو به علت مشکلاتی که برایش پیش آمده، پورت بازی برای ایکس باکس را به یک کابوس بزرگ تشبیه کرده است.

در سال‌های اخیر، بازی‌هایی بوده‌اند که پورت ایکس باکس آن‌ها، دیرتر از نسخه پلی استیشن عرضه می‌شد. جدیدترین نمونه هم، بازی مورد انتظار Black Myth: Wukong است که دیرتر به کنسول‌های ایکس باکس می‌آید. این تاخیرها، معمولا به مشکلات بهینه سازی برای سخت افزار ضعیف ایکس باکس سری اس ربط داده می‌شود. مایکروسافت از اول نسل تاکید زیادی مبنی بر لزوم انتشار بازی برای هر دو کنسول نسل نهمی ایکس باکس داشته است. به همین دلیل برخی سازندگان مجبورند که پورت ایکس باکس بازی خود را تاخیر زده تا آن را برای سری اس هم بهینه کنند.

با این حال، اخیرا بحث یک مشکل دیگر هم پیش آمده است. استودیو Blingame که وظیفه توسعه بازی مورد انتظار و مترویدوینایی HAAK را دارد، نکات جالبی را در اینباره به اشتراک گذاشته است. این استودیو نشان می‌دهد که پورت بازی برای ایکس باکس، تا چه حد می‌تواند کابوس وار باشد. این اشکالات برای پلتفرم عظیمی مانند ایکس باکس، بسیار عجیب است و می‌تواند به روند این پلتفرم در ادامه نسل، آسیب جدی وارد کند.

بازی Haak پورت بازی ایکس باکستوسعه دهندگان از مشکلات پورت بازی برای ایکس باکس می‌گویند

اخیرا سوالاتی از توسعه دهندگان بازی HAAK، درباره روند پورت شدن بازیشان روی کنسول‌های نسل نهمی شده است. این استودیو اعلام کرد که توسعه پورت پلی استیشن 5 این بازی به خوبی پیش می‌رود. با این حال، ظاهرا آن‌ها توسعه نسخه ایکس باکس را به علت وجود باگ‌هایی در سیستم Microsoft Partner Center متوقف کرده‌اند. Blingame در اینباره گفت: «چیزی که به نظر می‌رسید یک روند ساده باشد، حالا به دلیل باگ‌های متعدد Microsoft Partner Center تبدیل به یک کابوس شده است.»

این استودیو در طول مراحل ثبت نام در سامانه مذکور، با چندین باگ نرم افزاری مواجه شد. زمانی که آن‌ها خواستند با پشتیبانی مایکروسافت ارتباط بگیرند، باز هم با باگ‌هایی مواجه شدند. تیم توسعه سپس به طور مستقیم با خود ایکس باکس تماس گرفت اما ظاهرا مشکل مربوط با مایکروسافت و فراتر از اختیارات آن‌ها بود. در کمال تعجب، کل استودیو به مدت 14 ماه در تلاش برای حل این مشکل بودند اما موفق نشدند. این مشکلات در نهایت روند توسعه پورت بازی برای ایکس باکس را با اختلال مواجه کرد و سازندگان فعلا آن را رها کرده‌اند.

طبق گفته استودیو، اگر همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، پورت کردن بازی HAAK برای ایکس باکس فقط دو هفته زمان می‌برد. حالا این مشکلات عجیب و گیج کننده، باعث شده تا مایکروسافت ظاهر خوبی میان برخی توسعه دهندگان نداشته باشد. خصوصا که به احتمال بالا، این مشکل برای استودیوهای دیگر هم پیش آمده است. در حالی که غول صنعت ویدیو گیم پشتیبانی خوبی از استودیوهای بزرگ دارد، اما ظاهرا استودیوهای کوچک‌تر همچنان با این گونه مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir