رکورد بازیکنان همزمان استیم در سال ۲۰۲۴ شکسته شد و دیروز تعداد بازیکنان همزمان در این پلتفرم به ۳۷,۲۵۸,۴۳۲ نفر رسید. طبق آمار ارائه شده توسط استیم، این پلتفرم در تاریخ ۴ شهریور( ۲۵ آگوست ۲۰۲۴) بیش از ۳۷ میلیون بازیکن همزمان داشت. یکی از عوامل مهم این رشد، آخرین بازی اکشن RPG شرکت Game Science به نام Black Myth: Wukong است که بر اساس داستان سفر به غرب ساخته شده است. این بازی خود بسیاری از رکوردها را شکسته و در عرض یک هفته پس از عرضه، به پر‌بازیکن‌ترین بازی تک‌نفره در استیم تبدیل شده است. در ادامه با خبر رکورد بازیکنان همزمان استیم، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست رکورد بازیکنان همزمان استیم

بازی Black Myth: Wukong تأثیر بزرگی در دنیای بازی‌ها داشته و در هفته اول عرضه خود رکوردهای زیادی را شکسته است. توسعه‌دهندگان اخیراً اعلام کرده‌اند که این بازی در تمامی پلتفرم‌ها ۱۰ میلیون نسخه فروخته و به ۳ میلیون بازیکن همزمان در استیم و پلی‌استیشن رسیده است.

اطلاعات اضافی نشان می‌دهد که پنج بازی با بیشترین تعداد بازیکنان همزمان در استیم شامل Black Myth: Wukong، Counter-Strike 2، Dota 2، Banana و PUBG: Battlegrounds هستند. در مورد پرفروش‌ترین بازی‌ها در استیم، بازی Black Myth: Wukong همچنان در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن بازی‌های Counter-Strike 2، PUBG: Battlegrounds، DOTA 2 و Warhammer 40,000: Space Marine 2 قرار دارند.

یکی از دلایلی که پلتفرم استیم انقدر آمار‌های خوبی دارد، محبوبیت این پلتفرم بین بقیه پلتفرم‌های مشابه است. حتی زمانی‌که نسخه‌های جدید به‌صورت انحصاری در فروشگاه‌هایی مانند اپیک گیمز عرضه می‌شوند، پی‌سی گیمرها معمولا منتظر انتشار نسخه استیم می‌شوند و نشان می‌دهند که به این پلتفرم بسیار وفادار هستند. استیم به‌طور مداوم در حال رشد است و اگر تا اواخر امسال به رکورد جدیدی دست یابد اصلا شوکه نخواهیم شد.

در اخبار دیگر، Valve بالاخره بازی Deadlock را در استیم لیست کرده است؛ با این حال، دسترسی زودهنگام هنوز به صورت فقط با دعوت(invite only) است. Valve همچنین پشتیبانی از SteamOS را به کنسول‌های دستی رقیب می‌آورد.

این بود از اخبار رکورد بازیکنان همزمان استیم. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این خبر چیست؟

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir