استودیو گیم ساینس موفقیت بی‌نظیری با انتشار بازی Black Myth: Wukong برای پلی‌استیشن و کامپیوتر به دست آورد. یک منبع که اسم او ناشناس مانده به اطلاع خبرگزاری فوربز رسانده که دلیل عدم انتشار این بازی برای ایکس باکس، قرارداد انحصاری با سونی بوده است. بسیاری از ضعف کنسول سری اس صحبت کرده بودند، اما دلیل اصلی به هیچ عنوان فنی نیست.

نسخه ایکس باکس بازی Black Myth: Wukong چند روز پیش تا تاریخ نامشخصی تأخیر خورد. منابع به مشکل «نشت حافظه» اشاره کردند و اینکه محدودیت رم کنسول سری اس، مانع انتشار زودهنگام این بازی اکشن برای کنسول بازی مایکروسافت شده است. این گفته توسط یک افشاگر اسپانیایی مطرح شده و او مدعی بود که در طی نمایشگاه گیمزکام با متخصصان ایکس‌باکس در این مورد صحبت کرده است.

دو رسانه‌ی IGN‌ و فوربز دریافته‌اند که مشکل فنی باعث تأخیر انتشار نسخه ایکس باکس بازی افسانه سیاه ووکونگ نشده است. استودیو گیم ساینس یک قرارداد انحصاری با سونی بسته است و احتمالاً تا یک سال آینده، اجازه‌ی انتشار بازی‌اش برای پلتفرم رقیب را ندارد. در نتیجه ادعاها در مورد مشکلات فنی بازی و ضعف سخت‌افزار ایکس باکس کاملاً بی‌اساس و نادرست هستند. رسانه‌ی آی‌جی‌ان با استودیو گیم ساینس تماس گرفته و منتظر پاسخ رسمی آنها است.

بازی Black Myth: Wukong ایکس باکسحواشی نسخه ایکس باکس Black Myth: Wukong

مایکروسافت چند ماه پیش از وجود یک قرارداد انحصاری میان گیم ساینس و سونی به‌طور سربسته خبر داده بود. آنها نوشته بودند که در حالی همکاری با گیم ساینس برای انتشار Black Myth: Wukong برای ایکس باکس هستند. هرچند آنها نمی‌توانند در مورد قراردادهایی که همکاران با دیگر صاحبان پلتفرم بسته‌اند اظهارنظر کنند. این نشان می‌داد که یک قرارداد انحصاری میان سونی و گیم ساینس بسته شده و دست مایکروسافت برای انتشار بازی بسته است.

در حال حاضر مهلت قرارداد انحصاری مشخص نیست. ممکن است این قرارداد یک‌ساله باشد و دست ایکس‌باکس گیمرها تا مدت‌ها از این بازی اکشن و محبوب کوتاه بماند. مشخص نیست چرا وجود چنین قراردادی علنی نشده است، به‌خصوص که بیانیه‌ی گیم ساینس نشان از تأخیر انتشار نسخه ایکس باکس به دلیل مشکلات فنی می‌داد. این بازی حواشی زیادی را پشت سر گذاشته است. از سویی گزارش‌هایی در مورد رفتار زن‌ستیزانه گیم ساینس و کارمندان آن منتشر شد و سپس یک سری شروط برای تولیدکننده‌های محتوا تعیین شد.

نکته‌ی عجیب آن است که گیم ساینس، کد نسخه کامپیوتر Black Myth: Wukong را برای منتقدان فرستاده بود. با توجه به اینکه بازی با همکاری سونی منتشر شده است، انتظار می‌رفت که کد نسخه پلی‌استیشن 5 ارسال شود. نظر شما چیست؟ آیا منتظر نسخه ایکس باکس این بازی اکشن هستید؟

منبع: GamingBolt

source

توسط funkhabari.ir